Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL706 | ÇOCUK VE ZEKÂ OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, akıl yürütmek, bir problemin birden fazla çözüm yolu üzerinde düşünmek, konuyu çok yönlü değerlendirmek ve olaylara problem-çözüm metoduyla yaklaşabilmektir.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Çocuğun zekâ gelişimini açıklar. |
2 | Çocuğun zekâ gelişimini destekleyecek oyunları bilir ve uygular. |
3 | Zekâ ve akıl oyunlarının doğasıyla akademik bilgiye sahip olur. |
4 | Düşünme becerilerini ve bunlara zekâ ve akıl oyunlarının etkisini açıklar. |
5 | Bireysel, rakip ve grup zekâ ve akıl oyunlarını oynar ve öğretir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Akıl ve zekâ oyunlarında yaklaşımlar, kullanılan yöntem ve teknikler, akıl oyunları, işlem oyunları, strateji oyunları, oyun tasarlama ve yürütme.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Oyunun tanımı ve önemi | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
2 | Oyunun niteliği ve ilkeleri | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
3 | Oyun türleri ve oyun kuramları | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
4 | Oyunların çocuk gelişimindeki yeri ve önemi | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
5 | Çocuğun zekâ gelişimi | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
6 | Zekâ geliştiren oyunlar | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
7 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların öğretimi | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
8 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların öğretimi | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
9 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların öğretimi | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
10 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların planlanması | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
11 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların planlanması | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
12 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların uygulanması | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
13 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların uygulanması | Anlatım, gösterip yaptırma | ||
14 | Zekâ geliştiren çeşitli oyunların değerlendirilmesi | Anlatım, gösterip yaptırma |
Devecioğlu, Y., & Karadağ, Z. (2014). Amaç, beklenti ve öneriler bağlamında zekâ oyunları dersinin değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | |||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 4 | 2 |