Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL123 | ÖZEL EĞİTİM II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. |
5 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme güçlüğünü, bedensel engellileri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları, zihinsel engellileri, üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri | Anlatım, soru cevap | |
2 | Öğrenme güçlüğünü önleme ve erken tanı, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimleri Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, bedensel engellilik nedenleri | Anlatım, soru cevap | |
3 | Bedensel engeli önleme ve erken tanı, bedensel engellilerin eğitimleri | Anlatım, soru cevap | |
4 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma | Anlatım, soru cevap | |
5 | Yaygın gelişim bozukluğu nedenleri | Anlatım, soru cevap | |
6 | Yaygın gelişim bozukluğunu önleme ve erken tanı | Anlatım, soru cevap | |
7 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri | Anlatım, soru cevap | |
8 | Yaygın gelişim bozukluğu olan çocukların eğitimleri | Anlatım, soru cevap | |
9 | Zihinsel engeli önleme ve erken tanı | Anlatım, soru cevap | |
10 | Zihinsel engellilerin eğitimleri | Anlatım, soru cevap | |
11 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma | Anlatım, soru cevap | |
12 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken tanı | Anlatım, soru cevap | |
13 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklarda erken eğitimleri | Anlatım, soru cevap | |
14 | Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, öğrenme güçlüğünün nedenleri | Anlatım, soru cevap |
Diken, İ.H. (2013). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi. Ankara Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G.) Kök Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Rapor Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
Rapor Sunma | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |