Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL115 | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dünyada ve Türkiye'deki çocuk edebiyatını tanıtmak, meslekteki önemini kavratmak, Türkçe anadil etkinliklerini doğru planlanıp uygulanmasını sağlamak. Basılı yayınların yanı sıra görsel yayınları da eğitimde doğru kullanabilmek.
Çocuk Gelişimi Öğretim Elemanları
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceler. |
2 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanır. |
3 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip eder. |
4 | Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları tanımlar. |
5 | Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini yorumlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel). Bu özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Niteliksiz yayınların çocuğun gelişimine olan olumsuz etkileri. Çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi. Çocuk edebiyatı türleri ( şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece v.b) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları. Okulöncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında, uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar. Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri. Etkinliğin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, soru cevap | |
2 | Çocuk ve çocuk edebiyatı | Anlatım, soru cevap | |
3 | Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecine etkisi | Anlatım, soru cevap | |
4 | Çocuk edebiyatı türleri | Anlatım, soru cevap | |
5 | Çocuk edebiyatı türleri | Anlatım, soru cevap | |
6 | Çocuk kitaplarında fiziksel özellikler ve resimlendirme | Anlatım, soru cevap | |
7 | Fen ve matematik eğitiminde resimli çocuk kitapların kullanılması | Anlatım, soru cevap | |
8 | Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında resimli çocuk kitapların kullanılması | Anlatım, soru cevap | |
9 | Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında resimli çocuk kitapların kullanılması | Anlatım, soru cevap | |
10 | Sözcüksüz kitapların okul öncesi eğitimde kullanılması | Anlatım, soru cevap | |
11 | Öyküleştirme yöntemi | Anlatım, soru cevap | |
12 | Çocuk edebiyatı ve süreli yayınlar | Anlatım, soru cevap | |
13 | Çocuk edebiyatı ve medya | Anlatım, soru cevap | |
14 | Türkiye’de çocuk edebiyatı yayıncılığı | Anlatım, soru cevap |
Tacettin Şimşek (2020). Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Medya El Kitabı Sedat Seve (2019). Çocuk ve Edebiyat. Ankara. Halil Aytekin (2021). Çocuk ve Gençlik Edebiyatı. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |