GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL115 ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA Ders 1 1 3,00

Önlisans


Türkçe


Dünyada ve Türkiye'deki çocuk edebiyatını tanıtmak, meslekteki önemini kavratmak, Türkçe anadil etkinliklerini doğru planlanıp uygulanmasını sağlamak. Basılı yayınların yanı sıra görsel yayınları da eğitimde doğru kullanabilmek.


Çocuk Gelişimi Öğretim Elemanları


1 Çocuklar için hazırlanan yayınları inceler.
2 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanır.
3 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip eder.
4 Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları tanımlar.
5 Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini yorumlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel). Bu özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Niteliksiz yayınların çocuğun gelişimine olan olumsuz etkileri. Çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi. Çocuk edebiyatı türleri ( şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece v.b) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları. Okulöncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında, uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar. Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri. Etkinliğin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş Anlatım, soru cevap
2 Çocuk ve çocuk edebiyatı Anlatım, soru cevap
3 Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecine etkisi Anlatım, soru cevap
4 Çocuk edebiyatı türleri Anlatım, soru cevap
5 Çocuk edebiyatı türleri Anlatım, soru cevap
6 Çocuk kitaplarında fiziksel özellikler ve resimlendirme Anlatım, soru cevap
7 Fen ve matematik eğitiminde resimli çocuk kitapların kullanılması Anlatım, soru cevap
8 Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında resimli çocuk kitapların kullanılması Anlatım, soru cevap
9 Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında resimli çocuk kitapların kullanılması Anlatım, soru cevap
10 Sözcüksüz kitapların okul öncesi eğitimde kullanılması Anlatım, soru cevap
11 Öyküleştirme yöntemi Anlatım, soru cevap
12 Çocuk edebiyatı ve süreli yayınlar Anlatım, soru cevap
13 Çocuk edebiyatı ve medya Anlatım, soru cevap
14 Türkiye’de çocuk edebiyatı yayıncılığı Anlatım, soru cevap

Tacettin Şimşek (2020). Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Medya El Kitabı Sedat Seve (2019). Çocuk ve Edebiyat. Ankara. Halil Aytekin (2021). Çocuk ve Gençlik Edebiyatı. Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek