Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL112 | ÖZEL EĞİTİM I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitim alan öğrencinin özel eğitim alanı konusunda bilgi sahibi olma yeterliliği kazandırılacaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. |
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir. |
4 | Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. |
5 | Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimin genel amacı, özel eğitimin önemi, özel eğitim ilkeleri, özel eğitim kurumları ve özellikleri, engele neden olan faktörler, engelin önleme ve erken tanı, özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları, dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim, görme engellileri, işitme engellileri, dil ve konuşma güçlüğünü tanıma ve sınıflandırma, nedenleri, önleme ve erken tanı, eğitimleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özel eğitimin genel amacı | Anlatım, soru cevap | |
2 | Özel eğitimin önemi, özel eğitim ilkeleri | Anlatım, soru cevap | |
3 | Özel eğitim kurumları ve özellikleri | Anlatım, soru cevap | |
4 | Engele neden olan faktörler | Anlatım, soru cevap | |
5 | Engeli önleme ve erken tanı | Anlatım, soru cevap | |
6 | Özel eğitim alanını sınıflandırma, yaygınlık oranları | Anlatım, soru cevap | |
7 | Dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim | Anlatım, soru cevap | |
8 | Görme engelini önleme ve erken tanı, görme engellilerin eğitimleri Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma, görme engelliliğin nedenleri | Anlatım, soru cevap | |
9 | Görme engelini önleme ve erken tanı, görme engellilerin eğitimleri Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma, görme engelliliğin nedenleri | Anlatım, soru cevap | |
10 | İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma, işitme engellilik nedenleri | Anlatım, soru cevap | |
11 | İşitme engelini önleme ve erken tanı, işitme engellilerin eğitimleri | Anlatım, soru cevap | |
12 | Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, dil ve konuşma güçlüğü nedenleri | Anlatım, soru cevap | |
13 | Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı | Anlatım, soru cevap | |
14 | Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri | Anlatım, soru cevap |
Diken, İ.H. (2013). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi. Ankara Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık. Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G.) Kök Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |