Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORU124 | ORMAN BAKIMI | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Orman bakımını ilişkin kavramları öğretmek, silvikültürel faaliyetler hakkında bilgi vermek, asli orman ağacı türlerine yönelik bakım uygulamalarını öğretmek, orman ağaçlarına yönelik kesim ve bakım teknikleri hakkında bilgi vermek, baltalık ve koru ormanları hakkında bilgi vermek.
Öğr. Gör. Dr. Esra Özge AYGÜL
1 | Meşcere gelişim çağlarını açıklayabilir. |
2 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde gençlik-kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama yöntemlerini uygulayabilir. |
3 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde ışıklandırma ve alt tesis yöntemleri ile budama yöntemini uygulayabilir. |
4 | Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım müdahalelerini uygulayabilir. |
5 | Orman bakımı müdahalelerinin ekolojik, ekonomik ve sosyal sonuçlarını yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, Meşcere gelişim çağları ve koru ormanı meşcerelerinde bu çağlarda gerçekleştirilen bakım uygulamaları (gençlik ve kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama), Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı ve önemi | ||
2 | Gençlik ve kültür bakımı: tanımı, amacı, yöntemleri | ||
3 | Ağaç türlerine göre gençlik ve kültür bakımı uygulamaları | ||
4 | Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları | ||
5 | Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları | ||
6 | Asli ağaç türlerimizde budama uygulamaları | ||
7 | Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları | ||
8 | Aralama biçimleri | ||
9 | Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve esasları | ||
10 | Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları | ||
11 | Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları | ||
12 | Işıklandırma, alt tesis ve budama | ||
13 | Işıklandırma, alt tesis ve budama | ||
14 | Baltalık ve korulu baltalık ormanlarında bakım |
Genç, M., 2007. Orman Bakımı. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayın No: 14, Isparta. 2. Genç, M., 2006. Silvikültürel Uygulamalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayın No. 68, Isparta. Odabaşı, T., Çalışkan A., ve Bozkuş F., 2004. Orman Bakımı. İÜ Orman Fakültesi Yayın No: 474, İstanbul. Atay İ., 1989. Orman Bakımı. İÜ Orman Fakültesi Yayın No: 400, İstanbul Saatçioğlu F., 1971. Orman Bakımı. İÜ Orman Fakültesi Yayın No: 160, İstanbul OGM 2006. Ormanlarımızda uygulanacak silvikültürel esas ve ilkeler. Tebliğ no 291. Ankara. Nyland, R.D., 2002. Silviculture Concepts and Aplication. Second Edition, McGraw-Hill Companies, New York. Smith, D.M., 1962. The Practice of Silviculture. Seventh edition, John Wiley & Sons, Inc., New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |