Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORU124 | ORMAN BAKIMI | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Orman bakımını ilişkin kavramları öğretmek, silvikültürel faaliyetler hakkında bilgi vermek, asli orman ağacı türlerine yönelik bakım uygulamalarını öğretmek, orman ağaçlarına yönelik kesim ve bakım teknikleri hakkında bilgi vermek, baltalık ve koru ormanları hakkında bilgi vermek.
Öğr. Gör. Dr. Esra Özge AYGÜL
1 | Meşcere gelişim çağlarını açıklayabilir. |
2 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde gençlik-kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama yöntemlerini uygulayabilir. |
3 | Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde ışıklandırma ve alt tesis yöntemleri ile budama yöntemini uygulayabilir. |
4 | Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım müdahalelerini uygulayabilir. |
5 | Orman bakımı müdahalelerinin ekolojik, ekonomik ve sosyal sonuçlarını yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, Meşcere gelişim çağları ve koru ormanı meşcerelerinde bu çağlarda gerçekleştirilen bakım uygulamaları (gençlik ve kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama), Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı ve önemi | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Gençlik ve kültür bakımı: tanımı, amacı, yöntemleri | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
3 | Ağaç türlerine göre gençlik ve kültür bakımı uygulamaları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
4 | Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
5 | Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
6 | Asli ağaç türlerimizde budama uygulamaları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
7 | Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
8 | Aralama biçimleri | Anlatım yöntemi. Quiz değerlendirmesi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
9 | Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve esasları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
10 | Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
11 | Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
12 | Işıklandırma, alt tesis ve budama | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
13 | Işıklandırma, alt tesis ve budama | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
14 | Baltalık ve korulu baltalık ormanlarında bakım | Anlatım yöntemi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
Genç, M. (2011). Orman Bakımı, Süleyman Demirel Üniversitesi, Orman Fakültesi, Üniversite Yayın No: 14, 3. Baskı, Isparta. OGM (2006). Ormanlarımızda uygulanacak silvikültürel esas ve ilkeler. Tebliğ no 291. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |