Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORU111 | SİLVİKÜLTÜR TEKNİĞİ | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Türkiye ormanlarında kullanımı mümkün gençleştirme yöntemlerini ve bu yöntemlerin asli orman ağacı türlerinin saf ve karışık meşcerelerinde kullanımını öğrenmek.
Öğr. Gör. Dr. Ayşe Esra HAKVERDİ
1 | Yapay ve doğal gençleştirme yöntemlerini ve uygulamasını öğrenir. |
2 | Verimliliği artırıcı işletme şekillerini ve uygulamasını öğrenir. |
3 | Sürgün işletmelerini ve uygulamasını öğrenir. |
4 | Asli orman ağacı türlerimizin saf ve karışık meşcerelerinin gençleştirilmesini öğrenir. |
5 | Asli ağaç türlerimize uygulanacak silvikültürel müdahaleleri öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İşletme şekillerine genel bakış, büyük alan - zon tıraşlama işletmesi, etek şeridi - şerit tıraşlama işletmesi, büyük alan - zon siper işletmesi, etek şeridi - şerit siper işletmesi, siper altı dikim, saf grup işletmesi, etek şeridi grup işletmesi, kombine grup işletmesi, ata grup işletmeleri, seçme işletmesi, baltalık işletmeleri, korulu baltalık işletmesi, iki kesimli koru işletmesi, ihtiyat işletmesi, asli orman ağacı türlerimize ait saf ve karışık meşcerelerde yaş sınıfları düzenine göre gençleştirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İşletme şekillerine genel bakış, büyük alan - zon tıraşlama işletmesi, etek şeridi - şerit tıraşlama işletmesi | ||
2 | Büyük alan - zon siper işletmesi, etek şeridi - şerit siper işletmesi, siper altı dikim | ||
3 | Saf grup işletmesi, etek şeridi grup işletmesi, kombine grup işletmesi, Ata grup işletmeleri | ||
4 | Ata grup işletmeleri, saf meşcerelerin grup işletmesi ile karışık meşcerelere dönüştürülmesi | ||
5 | Seçme işletmesi, baltalık işletmeleri | ||
6 | Korulu baltalık işletmesi | ||
7 | İki kesimli koru işletmesi, ihtiyat işletmesi | ||
8 | Toros sediri, kızılçam, karaçam ve sarıçamda gençleştirme | ||
9 | Sarıçam, fıstık çamı ve Doğu ladininde gençleştirme | ||
10 | Göknar, kayın ve meşe türlerinde gençleştirme | ||
11 | Kızılçam ve karaçam, Toros sediri ve kızılçam, sarıçam ve karaçam, Toros sediri ve karaçam, doğu ladini ve Doğu Karadeniz göknarı, meşe ve doğu kayını, sarıçam ve göknar türleri, karaçam ve göknar türleri, Toros sediri ve Toros göknarı, sarıçam ve doğu ladini meşcerelerinde gençleştirme | ||
12 | Arazi Uygulaması | ||
13 | Sarıçam ve Doğu kayını, karaçam ve Doğu kayını, sarıçam ve meşe türleri, karaçam ve meşe türleri, Doğu ladini ve Doğu kayını, Doğu kayını ve göknar türleri, karaçam ve Kazdağı göknarı | ||
14 | İkiden fazla türün oluşturduğu karışık meşcerelerde gençleştirme |
Genç, M., 2004: Silvikültür Tekniği. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayını, No. 46, Isparta, 357 s. Ata, C., 1995: Silvikültür Tekniği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Bartın Orman Fakültesi Yayını, No.4/3, Bartın. Atay, İ., 1982: Doğal Gençleştirme Yöntemleri I (Doğal Gençleştirmenin Başarısını Etkileyen Önemli Hususlar). İÜ Orman Fakültesi Yayını, No. 2876/306, İstanbul. Atay, İ., 1982: Doğal Gençleştirme Yöntemleri II (Önemli Ağaç Türlerimizin Silvikültürel Özellikleri ve Bu Özellikleri Göre Gençleştirme Yöntemlerinin Uygulanması). İÜ Orman Fakültesi Yayını, No. 3012/320, İstanbul Atay, İ., 1990: Silvikültür II (Silvikültürün Tekniği). İÜ Orman Fakültesi Yayını, No. 3599/405, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 28 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 136 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |