Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MRE707 | CAM TEKNOLOJİSİ VE RESTORASYONU | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersi alan öğrenci, Cam Teknolojisi alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları ile bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan deneyleri, hesaplamaları ve camın hammadesel birleşenlerini bilir. Cam uygulama teknikleri dersine hazırlık yapar.
Öğr. Gör. Ş. Ümran KILINÇ
1 | Cam başlangıç hammaddelerinin ve üretim sürecinin neden çok önemli olduğunu anlayabilir. |
2 | Başlangıç hammaddelerini tanır ve üretim süreci parametrelerini değerlendirebilir. |
3 | Malzemelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanımlayabilir. |
4 | Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi |
5 | Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
Birinci Öğretim
-
-
Cam teknolojisi, cam sektöründeki öneminin anlatılması, Cam üretininde kullanılan hammaddeler, cama uygulanan testler, cam birleşikleri hesaplamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Cam bilimine giriş, camı oluşturan oksitler ve özellikleri | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Bilinen cam üretim teknolojilerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
3 | Camı oluşturan oksitler ve özellikleri | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
4 | Camın fiziksel, kimyasal, mekanik özellikleri | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
5 | Camın fiziksel, kimyasal, mekanik özellikleri | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
6 | Farklı cam türleri: saf silika camı, alkali-silikat camları | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
7 | Bor-silikat camları, alümina-silikat camları, fosfat camları | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
8 | Kullanılan hammaddeler ve özellikleri | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
9 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması. | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
10 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması. | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
11 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
12 | Cam kompozisyonları hazırlanarak uygulanması değerlendirilmesi | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
13 | Yapılan çalışmaların kritiklerinin yapılması. | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
14 | Yapılan çalışmaların kritiklerinin yapılması. | Anlatım yöntemi, slayt sunumu. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
Güner Sümer, (2007), Cam Teknolojisi, Eskişehir
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |