Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MRE127 | RESTORASYON PROJESİ II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Rölövesi yapılmış olan yapıya yeni bir fonksiyon vererek basit anlamda restorasyon projesinin bir örnek üzerinde hazırlanmasının ve restorasyon projesinin nasıl okunacağının öğrenciye verilmesidir.
Öğr. Gör. Dr. Ahmet Cihat ARI
1 | Tarihi kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır. |
2 | Tarihi yapıyı ve çevreyi tanır. |
3 | Tarihi bir yapı üzerinde rölöve alma tekniklerini öğrenir. |
4 | Tarih bir yapının restitüsyon projesini hazırlama tekniklerini öğrenir. |
5 | Tarihi bir yapının restorasyon projesini hazırlama tekniklerini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriğinde; Restorasyon, restitüsyon çalışmaları, restorasyon projesi, plan, kesit ve görünüş çalışmaları yer almaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Rölövesi alınmış yapı seçimi yapılır. | Rölövesi alınmış yapı seçimi yapılır. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
3 | Restorasyon ilkelerinin anlatılması. | Restorasyon ilkeleriyle ilgili föylerin hazırlanması. | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Yapıda restorasyon müdahalesinin irdelenmesi. | Yapıda restorasyon müdahalesinin incelenmesine yönelik föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması |
5 | Cephede bozulma mekanizmalarının saptanması. | Cephede bozulma mekanizmalarının saptanmasıyla ilgili analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması |
6 | Cephe analizlerinin projelendirilmesi. | Cephe analizlerinin projelendirilmesine yönelik analiz föylerin hazırlanması. | Ödev Problemlerinin Tartışılması, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
7 | Yapıya yeni fonksiyon önerileri. | Yapıya yeni fonksiyon önerilerle ilgili analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
8 | Yapıya yeni fonksiyon önerileri. | Yapıya yeni fonksiyon önerilerle ilgili analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
9 | Planda müdahale analizi. | Planda müdahale analizine yönelik analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
10 | Yapıda muhdes eleman ve bölümlerin tespiti. | Yapıda muhdes eleman ve bölümlerin tespitiyle ilgili analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
11 | Cephe restorasyon ve onarım etütleri. | Cephe restorasyon ve onarım etütlerine yönelik analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
12 | Yapıya yeni verilen işlevin irdelenmesi. | Yapıya yeni verilen işlevin incelenmesine yönelik analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
13 | Yapıya yeni verilen işlevin irdelenmesi. | Yapıya yeni verilen işlevin incelenmesine yönelik analiz föylerin hazırlanması. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
14 | Proje kontrolü. | Proje kontrolü. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
1. ULUENGİN, B.,Rölöve, Yem Yayınevi, İstanbul 2002. 2. ULUENGİN, F., - ULUENGİN B., - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul 2001. 3. CANTACUZINO, S.,Re/Architecture Old Buildings/ New Uses, Thamesand Hudson, London 1989. 4. BULLOCK, O. M.,The Restoration Manual, Silvermine Publishers, Norwolk 1978. 5. Technical Chambers of Greece (ed.), Restoration and Rehabilitation of HistoraicBuildingsandTowns18th -20th Century in Balkans, T.C.G.,Thessoloniki 1999. 6. SHOPSİN, W.,Restoring Old Buildings for Contemporary Uses Whitney Library of Design, New York, 1989. 7. Anonim, Exteriors: Perspectives in Architectural Design, Graphic-shaPublication, Japan 1987. 8. Anonim, Interiors: Perspectives in Architectural Design, Graphic-shaPublication, Japan 1987.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |