GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MRE118 RESTORASYON PROJESİ I Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, restorasyon projesinin hazırlanmasının ve restorasyon projesinin nasıl okunacağının öğrenciye verilmesidir.


Öğr. Gör. Dr. Ahmet Cihat ARI


1 Tarihi kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır.
2 Tarihi yapıların koruma bilinci kazanır.
3 Tarihi bir yapı üzerinde rölöve alma tekniklerini öğrenir.
4 Tarih bir yapının restitüsyon projesini hazırlama tekniklerini öğrenir.
5 Tarihi bir yapının restorasyon projesini hazırlama tekniklerini öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriğinde; kültür varlığı eserlerin dönemlerini tespit etme, restorasyon raporu hazırlamak, ahşap tavan ve döşeme restorasyonu ve restorasyon harçları konularını yer almaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kültür varlığı eserlerin dönemlerini tespit etme. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi.
2 Tarihî ve arkeolojik araştırma. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
3 Yapının üslubu ve tekniği araştırmaları. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
4 Dönem sanat akımları. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
5 Çeşitli dönemlerde yapılan müdahaleler. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
6 Restorasyon raporu hazırlamak. Tarihi yapıların restorasyon raporuyla ilgili föylerin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
7 Müdahale türleri, teknik imkânların tespiti. Tarihi yapıların restorasyon çalışmalarında müdahale türleri ve teknik imkanların tespitine yönelik analiz çalışmaların yapılması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
8 Müdahale türleri, teknik imkânların tespiti. Tarihi yapıların restorasyon çalışmalarında müdahale türleri ve teknik imkanların tespitine yönelik analiz çalışmaların yapılması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
9 Ahşap tavan restorasyonu. Ahşap tavan restorasyonun uygulamalarına yönelik föylerin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
10 Çıtalı tavan restorasyon uygulaması. Çıtalı tavan restorasyonun uygulamalarına yönelik föylerin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
11 Ahşap döşeme restorasyonu. Ahşap döşeme restorasyonun uygulamalarına yönelik föylerin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
12 Ahşap lambri döşeme restorasyon uygulaması. Ahşap lambri döşeme restorasyonun uygulamalarına yönelik föylerin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
13 Restorasyon harçları. Restorasyon harçlarının uygulamalarına yönelik föylerin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
14 Geçmiş ve modern dönem harçları. Geçmiş ve modern dönem harçları uygulamalarına yönelik föylerin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.

1)ULUENGİN, B.,Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. 2) ULUENGİN, F., ULUENGİN B., ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, 2001. 3) CANTACUZINO,S., Re/Architecture OldBuildings/ New Uses, Thamesand Hudson, London, 1989.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Ev Ödevi 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek