GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MRE113 RESTORASYON TEKNİKLERİ VE KORUMA I Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Koruma ile ilgili kavramları bilen, restorasyon teknik ve yöntemlerine hakim, koruma bilincine sahip bireyler yetiştirmek.


Öğr. Gör. Dr. Ahmet Cihat ARI


1 Tarihi yapıların koruma düşüncesinin tarihsel gelişimini bilir.
2 Tarihi yapıların korunmasındaki temel ilkeleri öğrenir.
3 Koruma ile ilgili kuruluşları tanır.
4 Koruma bilincine sahip olur.
5 Restorasyonun uygulama terminoloiisini ve yöntemlerini öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında koruma düşüncesinin kuramsal temeline değinilerek gelişim süreci açıklanmaktadır. Bu bağlamda koruma ile ilgili temel kavramlar ve restorasyon teknikleri öğretilmektedir. Korumayla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların işlevi ve işleyişi hakkında bilgiler verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve evrilerek gelişim süreci. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi.
2 Türkiye'de koruma ve yasal yönetsel çerçevesi. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
3 Korunması gerekli kültürel miras ve bu mirasların sınıflandırılması. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
4 Korunması gerekli kültürel mirasın tespit ve tescil süreçleri. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
5 Koruma ölçütleri ve koruma öncesi yapılması gereken çalışmalar. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
6 Restorasyon teknik ve yöntemleri. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
7 Restorasyon teknik ve yöntemleri. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
8 Restorasyon teknik ve yöntemleri. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
9 Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler. Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması.
10 Korumayla ilgili ulusal kuruluşlar. Taşınmaz kültür varlıkları, sit alanı, mimari miras envanteri gibi tanım ve kavramların, koruma ilke ve kriterler kapsamında analiz föylerinin hazırlanması. Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
11 Korumayla ilgili uluslararası kuruluşlar. Taşınmaz kültür varlıkları, sit alanı, mimari miras envanteri gibi tanım ve kavramların, koruma ilke ve kriterler kapsamında analiz föylerinin hazırlanması. Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
12 Tarihi çevre koruma uygulamalarından ulusal örnekler. Tarihi çevre koruma uygulamalarından ulusal örneklerle ilgili analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
13 Tarihi çevre koruma uygulamalarından uluslararası örnekler. Tarihi çevre koruma uygulamalarından uluslararası örneklerle ilgili analiz föylerinin hazırlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.
14 Ulusal ve uluslararası yaklaşım ve uygulamaların karşılaştırılması Envanter çalışmasına yönelik analiz föylerinin hazırlanması. Proje Temelli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması.

1)AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem, 1996. 2) Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri - Lory ZAKAR / Kemal Kutgün EYÜPGİLLER



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Ev Ödevi 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek