GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MRE127 RESTORASYON PROJESİ II Ders 1 2 4,00

Önlisans


Türkçe


Rölövesi yapılmış olan yapıya yeni bir fonksiyon vererek basit anlamda restorasyon projesinin bir örnek üzerinde hazırlanmasının ve restorasyon projesinin nasıl okunacağının öğrenciye verilmesidir.


Ögr. Gör. Merve GÜLER


1 Tarihi kültür varlıklarını ve bunların değerlendirme ölçütlerini kazanır.
2 Tarihi yapıyı, çevreyi tanır ve tarihi yapıların koruma bilincini kazanması beklenir.
3 Tarihi bir yapı üzerinde rölöve alma tekniklerini öğrenmesi beklenir.
4 Tarih bir yapının restitüsyon projesini hazırlama tekniklerini öğrenmesi beklenir.
5 Tarihi bir yapının restorasyon projesini hazırlama tekniklerini öğrenmesi beklenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriğinde; Restorasyon, restitüsyon çalışmaları, restorasyon projesi, plan, kesit ve görünüş çalışmaları yer almaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı
2 Rölövesi alınmış yapı seçimi yapılır.
3 Restorasyon ilkelerinin anlatılması.
4 Yapıda restorasyon müdahalesinin irdelenmesi.
5 Cephede bozulma mekanizmalarının saptanması.
6 Cephe analizlerinin projelendirilmesi
7 Yapıya yeni fonksiyon önerileri.
8 Özgün malzeme temini
9 Planda müdahale analizi.
10 Yapıda muhdes eleman ve bölümlerin tespiti.
11 Cephe restorasyon ve onarım etüdleri.
12 Yapıya yeni verilen işlevin irdelenmesi
13 Yapıya yeni verilen işlevin irdelenmesi
14 Proje kontrolü

1. ULUENGİN, B.,Rölöve, Yem Yayınevi, İstanbul 2002. 2. ULUENGİN, F., - ULUENGİN B., - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul 2001. 3. CANTACUZINO, S.,Re/Architecture Old Buildings/ New Uses, Thamesand Hudson, London 1989. 4. BULLOCK, O. M.,The Restoration Manual, Silvermine Publishers, Norwolk 1978. 5. Technical Chambers of Greece (ed.), Restoration and Rehabilitation of HistoraicBuildingsandTowns18th -20th Century in Balkans, T.C.G.,Thessoloniki 1999. 6. SHOPSİN, W.,Restoring Old Buildings for Contemporary Uses Whitney Library of Design, New York, 1989. 7. Anonim, Exteriors: Perspectives in Architectural Design, Graphic-shaPublication, Japan 1987. 8. Anonim, Interiors: Perspectives in Architectural Design, Graphic-shaPublication, Japan 1987.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 40
Uygulama/Pratik 3 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 4 1 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Quiz için Bireysel Çalışma 4 15 60
Ev Ödevi 1 17 17
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek