Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MRE125 | RÖLÖVE II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Korunması gerekli kültür varlıklarımızdan bir yapının veya yapı gurubunun rölövesi, öğrenci veya öğrenci guruplarına ödev olarak yaptırılması amaçlanmaktadır. Yapılan her çalışmanın ders saatlerinde tashihlerinin yapılması ve yıl sonunda çalışmalar bitmiş olarak son şekliyle, belirli bir düzen içinde teslim alınması hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Dr. Merve GÜLER
1 | Çeşitli teknik ve araçlarla taşınmaz bir kültür varlığı detayının rölövesini yapma yöntemlerinin kurumsal bilgisine sahiptir. |
2 | Mevcut bir yapının rölövesini çizer. |
3 | Sivil ve anıtsal mimariye ait yapı detaylarını bilir. |
4 | Tarihi yapıya ait detay rölövesini teknik resim kurallarına uygun olarak 1/20, 1/10, 1/5 ve 1/1 ölçeklerinde çizer. |
5 | Rölövesini alacağı detayın, çizim için gerekli fotoğraflarını çeker. |
6 | Çalışılan detayla ilgili fotoğraf sunum paftası hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Rölöve alan çalışması, rölöve’nin anlamı ve amacı, rölöve çeşitleri, rölöve’de kullanılan aletler, rölöve ön araştırması, rölöve alan çalışması, kroki yapmak, fotoğraf çekmek, ölçü almak, rölöve masa çalışması, kurşunkalem ön çalışması, çinilemek ve ölçülendirmek, fotoğraf albümü hazırlamak, rölöve analiz raporu hazırlamak konuları teorik olarak verildikten sonra örnek geleneksel bir bina üzerinde plan, kesit ve görünüş çalışmaları yarıyıl boyunca işlenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | Tarihi yapılarda rölöve çalışmalarıyla ilgili analiz föylerin hazırlanması. | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Dönem içinde incelenecek yapı detayları hakkında genel bilgi, örnek projelerin incelenmesi, dönem içinde çalışılacak alanın ve çalışma planının oluşturulması. | Tarihi yapılarda rölöve çalışmalarıyla ilgili analiz föylerin hazırlanması. | Anlatım Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Rölöve alan çalışması, anıtsal ve sivil mimari yapı örneklerinden dönem içinde incelenecek yapı detayının/detaylarının belirlenmesi ve çalışma planı oluşturulması. | Rölöve alan çalışması, anıtsal ve sivil mimari yapı örneklerinden dönem içinde incelenecek yapı detayının/detaylarının belirlenmesi ve çalışma planı oluşturulması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
4 | Rölöve alan çalışması, kroki, fotoğraf, ölçü çalışmaları. | Rölöve alan çalışması, kroki, fotoğraf, ölçü çalışmaları. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntem | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
5 | Vaziyet, zemin kat ve normal kat planları 1/200 ölçek ile kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | Vaziyet, zemin kat ve normal kat planları 1/200 ölçek ile kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntem | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
6 | Örnek geleneksel bir bina üzerinde plan, kesit, görünüş çalışmaları. | Örnek geleneksel bir bina üzerinde plan, kesit, görünüş çalışmaları. | Ödev Problemlerinin Tartışılması, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
7 | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
8 | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
9 | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
10 | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
11 | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/20 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
12 | 1/5 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/5 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
13 | 1/5 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/5 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
14 | 1/1 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | 1/1 ölçekli sistem detayı, plan, kesit ve görünüş çizimlerinin tashihi, sınıf çalışması. | İşbirlikli Öğrenme Modeli, Deneyimle Öğrenme Modeli, Bireysel Çalışma Yöntemi, Anlatım Yöntemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve örnekler üzerine çalışma yapılması. |
BİNAN, M. (1950). Kapılar. İstanbul: Yayınevi. İZGİ, U. (1983). Pencere. İstanbul: Yay Yayıncılık. Köroğlu, N. (2010). Mimar Sinan camilerinde strüktür morfolojisi üzerine bir araştırma: Kılıç Ali Paşa Camisi (Yayınlanmamış doktoratezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. ŞAHİNLER, O., & KIZIL, F. (1990). Mimarlıkta teknik resim. İstanbul: Yayınevi. ULUENGİN, B. (2002). Rölöve. İstanbul: Yem Yayınevi. ULUENGİN, F., ULUENGİN, B., & ULUENGİN, B. (2001). Osmanlı anıt mimarisinde klasik yapı detayları. İstanbul: Yem Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 |