Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MRE123 | RESTORASYON TEKNİKLERİ VE KORUMA II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Koruma ile ilgili kavramları bilen, restorasyon teknik ve yöntemlerine hakim, koruma bilincine sahip bireyler yetiştirmek.
Öğr. Gör. Esra AKMAN
1 | Korumanın amaçlarını, tarihsel gelişimini bilir. |
2 | Korunması gereken değerler, saptanmasındaki temel ilkelere hakimdir. |
3 | Koruma ile ilgili kuruluşları tanır. |
4 | Koruma bilincine sahip olur. |
5 | Mimari mirasın değerlendirilmesi, korunması gerekli kültürel ve doğa değerlerinin sınıflandırılması ,koruma ve restorasyonun uygulama terminoloiisi ve yöntemleri ile ilgili konulara hakim olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında koruma düşüncesinin kuramsal temeline değinilerek gelişim süreci açıklanmaktadır. Bu bağlamda koruma ile ilgili temel kavramlar ve restorasyon teknikleri öğretilmektedir. Korumayla ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşların işlevi ve işleyişi hakkında bilgiler verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Koruma düşüncesinin kuramsal temeli ve evrilerek gelişim süreci | |||
2 | Türkiye'de koruma ve yasal yönetsel çerçevesi | |||
3 | Korunması gerekli kültürel miras ve bu mirasların sınıflandırılması | |||
4 | Korunması gerekli kültürel mirasın tespit ve tescil süreçleri | |||
5 | Koruma ölçütleri ve koruma öncesi yapılması gereken çalışmalar | |||
6 | Restorasyon teknik ve yöntemleri | |||
7 | Restorasyon teknik ve yöntemleri | |||
8 | Restorasyon teknik ve yöntemleri | |||
9 | Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler | |||
10 | Korumayla ilgili ulusal kuruluşlar | |||
11 | Korumayla ilgili uluslararası kuruluşlar | |||
12 | Tarihi çevre koruma uygulamalarından ulusal örnekler | |||
13 | Tarihi çevre koruma uygulamalarından uluslararası örnekler | |||
14 | Ulusal ve uluslararası yaklaşım ve uygulamaların karşılaştırılması |
Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon - Zeynep AHUNBAY Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri - Lory ZAKAR / Kemal Kutgün EYÜPGİLLER
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 40 |
Uygulama/Pratik | 3 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 3 | 5 | 15 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |