Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MRE121 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bilgisayar ortamında 3D çizim ve tasarım bilgisi kazandırarak yürütecekleri ve katılacakları proje çalışmalarında başarılı olmalarını sağlamak.
Öğr. Gör. Esra AKMAN
1 | Tasarım konusunda bilgi işlemsel düşünce sisteminin mantığı hakkında akıl yürüterek karşılaşılan problemler ile ilgili çözüm arar. |
2 | Gerçekleştirdikleri tasarımları, doğru bilgisayar programları ile 3 boyutlu olarak ifade edebilmelerini sağlayacak grafik anlatım becerisine sahip olur. Bilgisayar ortamında çalışmanın olanaklı kıldığı çağdaş tasarım yaklaşımlarını, biçimsel kompozisyon sistemlerini ve metodlarını kavrar. |
3 | Dijital tasarım ve sunum teknik ve teknolojilerini kullanarak bir mimari projeyi geliştirme becerisine sahip olur. |
4 | Gerçekleştirdikleri tasarımlarını, bilgisayar ortamında işleyerek üç boyutlu fotorealistik sonuç ürünleri elde eder. |
5 | Üç boyutlu modelleme yöntemlerinin farklı programlar ve eklentiler aracılığı ile kullanılabilirliğini sağlar. |
6 | Üç boyutlu modelleme programlarıyla gerçekleştirilen görselleştirmeleri gerçek mekan görselleri ile bütünleştirerek gerçekçi sonuç ürünleri elde eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında, bilgisayar ortamında 3D çizim ve tasarım uygulamaları gerçekleştirilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sketchup programına Giriş ve çizim mantığı | Yok | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Sketchup Menüler ve Araçlar | Sketchup menü ve araçlarının bilgisayar üzerinde gösterilmesi. | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
3 | Orbit Pan Zoom Aracı ve sahnede hareket etme - Line aracı ve çizim mantığı - Line aracı ile 3.boyut - Select (seçim) Aracı - Rectangle – Arc – Circle ve Polygon Araçları | Araç çubuğu üzerindeki komutların uygulanması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
4 | Freehand (serbest çizim) Aracı - Push Pull Aracı - Offset Aracı - Move ,Rotate ve Scale Aracı - Kopyalama | Araç çubuğu üzerindeki komutların uygulanması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
5 | Kamera ve Sahneler - Animasyon | Kamera, sahne ve animasyon uygulamaları | Anlatım ve slayt sunumu, Uygulama problemlerinin çözümü | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
6 | Soften – Smooth Edges - Styles (sitiller) Anlatımı | Yok | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
7 | Sandbox Komutu Anlatımı | Sandbox komut uygulaması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
8 | Materyal Anlatımı - Sections(Kesit) Komutu Anlatımı | Sections komut uygulaması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
9 | Materyal Anlatımı - Sections(Kesit) Komutu Anlatımı | Sections komut uygulaması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
10 | Mimari Modelleme | Konu ile ilgili uygulama yapılması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
11 | Mimari Modelleme | Konu ile ilgili uygulama yapılması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
12 | Mimari Görselleştirme programlarına verileri aktarma ve ilgili programların tanıtımı | Yok | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
13 | Peyzaj, arazi, obje yerleştirme, malzeme araçları ve ayarları | Konu ile ilgili uygulama yapılması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
14 | Render alma teknik ve yöntemleri | Konu ile ilgili uygulama yapılması | Anlatım ve slayt sunumu | Kaynak kitaplardan uygulama yapılacak olan çizim örneklerinin hazırlanması |
Demiryürek, M. Ş. (2018). Autocad 2018. Kodlab Yayınları. Gürkan, O. (2016). Adobe Photoshop CS6. Nirvana Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 1 | 2 | 2 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | |
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 1 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | |||
ÖÇ 6 | 1 | 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 |