Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-050 | Liderlik ve Ekip Çalışması | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
İnsanların işe ruhunu katmaları ve severek en üst düzeyde performans göstermeleri ise ´Liderlik´, ´Takım Çalışması´ ve tam bir ´Motivasyon´ ile mümkün olabilir. Tüm bunlar ise ancak kişilerin beyinlerini ve vücutlarını nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri ile mümkündür. Bu derste; liderlik sırları ve liderliğin paylaşılması, güçlendirme, takım olma becerileri ve koşulları; başarılı örnekler verilerek ve grup çalışmaları ile desteklenip liderlik ve etkili bir takım olma becerisi oluşturulmaya çalışılacaktır.
Öğr. Gör. Saim DEMİREL
1 | 21.yy.''da yeni liderlik yaklaşımlarını etkin biçimde kullanır |
2 | Dersin sonunda öğrenci- ilgi konulardaki temel kavramları ve yaklaşımları açıklayabilir |
3 | Takım çalışması ve liderlik sürecinin temel evrelerini açıklayabilir, yaklaşımlarla ilişkilendirebilir ve tartışabilir |
4 | Liderlik ve Ekip yönetiminin önemi kavrar |
5 | Takım Çalışması ve Liderlik uygulamalarını gerçekleştirebilir ve uygulayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Takım çalışması” ve “liderlik” genelde birbirlerinden farklı konular olarak ele alınıp incelendiğinden, genellikle bu konular arasındaki ilişki (birlikte gerçekleşen iki konunun birbirleriyle yakından ilişkili olduğu ve bu konuların karşılıklı olarak birbirlerini etkilediği gerçeği) üzerinde çok fazla durulmamaktadır. Bu ders kapsamında etkin bir takım çalışması ve liderlik için gerekli olan kavramsal ve kuramsal gelişmeler ile ilgili bilgi paylaşımında bulunulacak, konuyla ilgili gelişmelere ve farklı bakış açılarına yer verilecek, takım çalışması ve liderlik ile ilgili duygusal zeka, iletişim, motivasyon, güven ve benzeri konulara açıklık kazandırılacak, takım çalışması ve liderlik gerçeği ile karşı karşıya kalan insanlara alandaki yeni bilgilere erişme, deneyimlediklerini sorgulama ve gözden geçirme olanağı yaratılmaya çalışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Liderliğin tanımı, kapsamı, doğası ve önemi | ||
3 | Liderlik ve yöneticilik | ||
4 | Liderlik yaklaşımları; özellik yaklaşımı | ||
5 | Liderlik yaklaşımları; davranışsal yaklaşımlar | ||
6 | Liderlik yaklaşımları; durumsallık yaklaşımları | ||
7 | Yeni liderlik model ve yaklaşımları; karizmatik, dönüşümcü liderlik, e-liderlik. | ||
8 | Liderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu | ||
9 | Ekip oluşturma, etkili ekip yönetimi | ||
10 | Takım içi ve takımlar arası iletişim | ||
11 | İş yaşamında ekip çalışmalarının önemi | ||
12 | Ekip tipleri | ||
13 | Ekip çalışmalarında riskler | ||
14 | Uygulamalı ekip çalışması |
Acar Baltaş(2012). Ekip Çalışması ve Liderlik, Remzi Kitabevi. Celaleddin Serinkan (2012). Liderlik ve Motivasyon (Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar), Nobel Yayın Dağıtım. Öğretim elemanı ders notu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |