Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-036 | Sanat Terapisi Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sanat Terapisi, sanatın rahatlatıcı ve iyileştirici etkisi ile birlikte uzmanlar tarafından sağaltım yapılmasına yönelik içerikler sunmaktadır. Sanat terapisi tekniği içerisinde resim sanatından heykel sanatına kadar çok farklı uygulama biçimleri bulunmaktadır. Sanat terapisi uygulamalarını yapacak olan uzmanların da hem bu alanlarda yetkin olmaları sağlanmakta hem de terapi tekniği aracılığıyla danışanların psikolojik anlamda bir rahatlama yaşamalarına destek olmaktır.
Öğr. Gör. Hamide SOYSAL DEMİRCİ
1 | Sanat Terapisinin Tanımı ve Kapsama Alanı hakkında bilgi edinir. |
2 | Sanat Terapisi Çeşitleri ve İşlevleri hakkında bilgi edinir. |
3 | Sanat Terapisinde Danışmanlık Becerileri hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Sanat Terapisinde İçe Bakış, Dışavurum, Çizim ve Boyama Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Bir İyileşme Yöntemi Olarak Sanat Terapisinin Kullanımı hakkında bilgi edinir. |
6 | Problem çözme, odaklanma ve dikkat becerilerini artırır. |
7 | Have an awareness that can affect all life processes. |
8 | Yaşamlarındaki stresörleri tanıması ve onlarla baş etme becerilerini keşfeder. |
9 | Yaratıcı eylem sürecinde korku ve kaygılarını ifade edebilir. |
10 | İçe atılmış olan derin ve acı veren duygularının, tasarladıkları bir sanat ürünüyle sembol olarak dışavurumunu sağlama hakkında bilgi edinir. |
11 | Davranış, tutum ve eylemleri üzerine daha fazla sorumluluk alma hakkında bilgi edinir. |
12 | Sanatla terapi ve yaratıcı başa çıkma teknikleri; kişilerin deneyimlerini paylaşarak, beceri ve motivasyonlarını daha ileriye taşımaları hakkında bilgi edinir. |
13 | Sanatsal meşguliyetler, yaşlılara öğrenmek, gelişmek ve çabalamak için bir neden yani amaç sağlar. Yaratıcı çalışmalarla meşgul olmak, yaşlı üyelerin daha hızlı iyileşmelerine ve hastalıkları ile baş etmelerine yardımcı olur. Bu iyileşme onların sonraki hayatı boyunca etkisini sürdürürken sanatsal meşguliyetler hakkında bilgi sahibi olur. |
14 | Uygun sanat öğeleri ve tekniklerle kendisinin ve danışanların bireysel farkındalığını artırma hakkında bilgi sahibi olur. |
15 | Etkili iletişim teknikleri hakkında bilgi edinir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Sanat Terapisinin Tanımı ve Kapsama Alanı • Sanat Terapisi Çeşitleri ve İşlevleri • Sanat Terapisinde Danışmanlık Becerileri • Sanat Terapisinde İçe Bakış, Dışavurum, Çizim ve Boyama Çalışmaları • Bir İyileşme Yöntemi Olarak Sanat Terapisinin Kullanımı • Uygulamaları kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sanat Terapisinin tarihi. | ||
2 | Sanat Terapisinin Tanımı ve Kapsama Alanı | ||
3 | Sanat Terapisi Çeşitleri ve İşlevleri | ||
4 | Sanat Terapisinde Danışmanlık Becerileri | ||
5 | Sanat Terapisinde İçe Bakış, Dışavurum, Çizim ve Boyama Çalışmaları | ||
6 | Sanat Terapisinin Alt Dalları: Görsel Sanatlar, Resim, Dans ve Hareket, Biblioterapi, Meditasyon | ||
7 | Dışavurumcu, İntermodel ve Yaratıcı Sanat Terapisi Modelleri. | ||
8 | Resim Terapisi Uygulaması | ||
9 | Görsel Sanatlar Terapisi Uygulaması: Kolaj Çalışması | ||
10 | Hareket Terapisi Örnekleri: Oturarak Dans Ediyorum, Bedenimi Kontrol Ediyorum Etkinliği | ||
11 | Sanat Terapisi Kavramları | ||
12 | Sanat Terapisinin Faydaları | ||
13 | Resim, müzik, edebiyat, sinema/tiyatro, heykel/seramik, dans gibi sanat dallarını yorumlamayı ve Terapi sırasında kullanma. | ||
14 | Sanat Terapi Alanında Uygulama Örnekleri. |
Sanat Terapi Ayse Kaya Göktepe
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||||||||
ÖÇ 10 | |||||||||||||||||
ÖÇ 11 | |||||||||||||||||
ÖÇ 12 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 13 | |||||||||||||||||
ÖÇ 14 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 15 | 4 | 5 |