Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LBS703 | KORUYUCU HEKİMLİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Koruyucu Veteriner hekimlik nedir sorusu kapsamında Koruyucu Veteriner Hekimlik ile ilgili teorik eğitimin verilmesidir.
Öğr. Gör. Gözde ŞAHİNGÖZ DEMİRPOLAT
1 | Hayvanların hastalanmaması için alınması gereken önlemleri öğrenir. |
2 | Evcil hayvanlarda koruyucu hekimlik açısından aşılama takvimini öğrenir. |
3 | Hayvanların paraziter hastalıklara yakalanmamaları için alınması gereken önlemleri öğrenir. |
4 | Koruyucu veteriner hekimlik tanımı, işlev ve sorumluluklarını bilir. |
5 | Enfeksiyonlardan korunma ve kontrol yöntemlerini bilir ve bu yöntemleri uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hastalıkların çıkışı, yayılışı ve sıklığı ile bunlara karşı mücadelede kullanılan kontrol ve eradikasyon yöntemlerinin populasyon düzeyinde incelenmesi ile ilgili konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Koruyucu veteriner hekimlik tanım, işlev ve sorumlulukları ve tek sağlık konsepti | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
2 | Epidemiyolojik kapsamda infeksiyonlarla mücadele, koruma ve kontrol yöntemleri | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
3 | Bağışıklık ve bağışıklık kazanma yolları | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
4 | Aşılar (konvansiyonel ve biyoteknolojik aşılar) | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
5 | İç Hastalıkları açısından Koruyucu Veteriner hekimlik nedir? Koruyucu Veteriner Hekimliğinin İç Hastalıkları açısından kapsamı a-Beslenmenin hastalıklardan korunmadaki önemi -Dengeli, yeterli, uygun beslenme -Vitamin, mineral ve iz element yetmezliklerinin önlenmesi -Beslenme açısından meraların uygunluğu -Kolostrumun zamanında, yeterli miktarda ve kalitede verilmesi - Ad Libitum kaliteli ve temiz su verilmesi b-Ahır- Barınak-mera, çevre hijyeni - Hastaların izolasyonu - | Anlatım Yönetimi ve quiz yapılacaktır | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
6 | Hastaların etiyolojik ve semptomatik tedavileri - Hiperimmun tedaviler Kayıt sistemi Koruyucu aşılamanın önemi Hastalık kaynakları, yaban hayat ve önlemler | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
7 | Ruminatlarda aşılamanın önemi ve aşılama takvimi | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
8 | Ruminatlarda aşılamanın önemi ve aşılama takvim | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
9 | Ruminatlarda aşılamanın önemi ve aşılama takvimi | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
10 | Kedi ve Köpeklerde aşılamanın önemi ve aşılama takvimi | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
11 | Kedi ve Köpeklerde aşılamanın önemi ve aşılama takvimi | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
12 | Paraziter hastalıklara karşı koruyucu hekimliğin gerekliliği ve önemi | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
13 | Paraziter hastalıklara karşı koruyucu hekimliğin gerekliliği ve önemi | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
14 | Paraziter hastalıklara karşı koruyucu hekimliğin gerekliliği ve önemi | Anlatım Yönetimi | Kaynak Kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi |
Erk,N. Veteriner Tarihi A. Ü. Veteriner Fakültesi Yayınları:352, Ders Kitap No:251.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 51 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |