GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSÖL-049 Müzecilik ve Sergileme Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, müzecilik biliminin araştırma ve uygulama yöntemlerini öğretmek.


Öğr. Gör. Ş. Ümran ÇAVUŞOĞLU


1 Müzeciliğin temel düzeydeki bilgilerini açıklayabilir.
2 Müzecilikle ilgili konuları açıklayabilir.
3 Müzedeki eserlerin nasıl korunması gerektiğini açıklayabilir.
4 Edinilen teorik ve pratik bilgileri diğer alanlarda da uygulayabilir.
5 Müze ve müzecilik kavramını ve işlevlerini tanımlar. Müzelerin tarihsel gelişimini açıklar. Müzelerde her türlü envanter çalışmalarını hazırlayabilir.

Birinci Öğretim


-


-


Dersler online eğitimle uzaktan verilecek olup kaynak olarak dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önereceği güncel kaynaklar kullanılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müzecilik terminolojisi ve tanımları.
2 Müze düşüncesinin doğuşu ve gelişimi.
3 Türkiye'de müzeciliğin doğuşu ve gelişimi.
4 Türkiye'de müzeciliğin doğuşu ve gelişimi.
5 Türkiye'de müzeler.
6 Türkiye'de müzeler.
7 Türk müzeciliğinin sorunları.
8 Türk Müzeciliğinin Sorunları
9 Müze yönetmeliği.
10 Müze yönetmeliği.
11 Müzelerde sergileme.
12 Müzelerde koruma: Restorasyon ve konservasyon.
13 Müzelerde eğitim.
14 Müze ziyareti.

GERÇEK, F. (1999). Türk Müzeciliği. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 4 8
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek