Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-041 | Tarımda Enerji ve Sürdürülebilirlik | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sürdürülebilir tarım için enerji verimliliğinin planlanması ve uygulanması gerekmektedir. Bu dersin amacı tarımsal üretimde enerjinin etkin kullanılması, tarım işletmesinde kullanılan enerji maliyet paylarının azaltılması, çevrenin korunması için enerji kaynaklarının kullanımında verimliliğin arttırılması ve yenilenebilir enerji kaynakları kullanımının teşvik edilmesidir.
Ögr. Gör. Selen ALNIAK SEZER
1 | Enerjinin tanımını ve önemini açıklayabilme |
2 | Çevre sorunları ilişkilerini kavrayabilme |
3 | Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarını tanımayabilme |
4 | Çevre sorunlarının tarımsal ekosisteme etkilerini kavrayabilme |
5 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını tanıma ve farklı amaçlar için kullanabilmesine örnek verebilme |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
[Yok]
Tarım teknolojilerinde enerji verimliliğinin sağlanabilmesi için enerji tüketimlerini tanımak ve verimli kullanma yöntemlerini öğrenmektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, konu ve faaliyetlerin ve değerlendirme yöntemlerinin ve işleyişin açıklanması | ||
2 | Enerjinin tanımı | ||
3 | Tarımda enerji kullanımı ve çevre etkileşimine bakış | ||
4 | Yenilenebilir enerji çeşitleri ve sınıflandırılması | ||
5 | Güneş Enerjisi ve tarımsal amaçlı kullanımı | ||
6 | Rüzgar Enerjisi ve tarımsal amaçlı kullanımı | ||
7 | Jeotermal Enerji ve tarımsal amaçlı kullanımı | ||
8 | Hidrolik Enerji ve tarımsal amaçlı kullanımı | ||
9 | Biyodizel üretimi ve araçlarda biyo dizel kullanımı | ||
10 | Enerji tarımında etanol üretimi ve kullanımı | ||
11 | Enerji verimliliğini sağlamanın yolları | ||
12 | Tarımsal üretimlerin enerji olarak ifade edilmesi | ||
13 | Enerji eşdeğerinin hesaplama kriterleri | ||
14 | Enerji eşdeğerinin hesaplama kriterleri |
Anonymous, “Türkiye’nin Çevre Sorunları-2003. Türkiye Çevre Vakfı Yayını, No :163, Ankara, Ders Notları. 2. Y. Ulusoy 2010, Tarımsal Enerji ve Çevre Ders Notları. 3.ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |