GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSÖL-025 Çocuk Edebiyatı ve Medya Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Dünyada ve Türkiye'deki çocuk edebiyatını tanıtmak, meslekteki önemini kavratmak, Türkçe anadil etkinliklerini doğru planlanıp uygulanmasını sağlamak. Basılı yayınların yanı sıra görsel yayınları da eğitimde doğru kullanabilmek.


Çocuk Gelişimi Öğretim Elemanları


1 Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2 Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3 Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel). Bu özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Niteliksiz yayınların çocuğun gelişimine olan olumsuz etkileri. Çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi. Çocuk edebiyatı türleri ( şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece v.b) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları. Okulöncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında, uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar. Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri. Etkinliğin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çocuk ve çocuk edebiyatı
3 Çocuk kitaplarının çocuğun gelişim sürecine etkisi
4 Çocuk edebiyatı türleri
5 Çocuk edebiyatı türleri
6 Çocuk kitaplarında fiziksel özellikler ve resimlendirme
7 Fen ve matematik eğitiminde resimli çocuk kitapların kullanılması
8 Drama eğitimi ve yaratıcılıkta resimli çocuk kitapların kullanılması
9 Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarında resimli çocuk kitapların kullanılması
10 Sözcüksüz kitapların okul öncesi eğitimde kullanılması
11 Öyküleştirme yöntemi
12 Çocuk edebiyatı ve süreli yayınlar
13 Çocuk edebiyatı ve medya
14 Türkiye’de çocuk edebiyatı yayıncılığı

1. Tacettin Şimşek- Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Medya El Kitabı 2. Prof. Dr. Sedat Sever- Çocuk ve Edebiyat 3. Doç. Dr. Halil Aytekin- Çocuk ve Gençlik Edebiyatı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 4 8
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek