Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYD004 | MESLEKİ YABANCI DİL | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste öğrencilere temel mesleki kavram, terim ve tanımların İngilizce olarak sunulmasının yanı sıra, mesleki katalogların ve web sayfalarının okunup anlaşılması ile ilgili yeterlilikler kazandırılır.
Öğr. Gör. Dr. Aysun ŞEHİT
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. |
2 | Alanında yaygın kullanılan isim, kelimeleri ve çok basit düzeydeki cümleleri anlayabilir. |
3 | Mesleki Kavram ve Tanımları Kullanır |
4 | Basit mesleki konularda kendini yazılı/sözlü olarak ifade edebilir.. |
5 | İngilizce işitsel/görsel kaynaklardan yararlanır.. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
“Reading" dersleri, öğrenciler lisans sınıflarına geçtiklerinde gereksinim duyacakları akademik okuma tekniklerine ağırlık veren bir ders kitabı serisi eşliğinde yürütülür. "Writing" dersleri akademik yazma tekniklerine ağırlık veren bir ders kitabı serisi eşliğinde yürütülür. “Listening and Speaking” dersleri de özel tekniklerle verilir
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Verb to be, Possessive Adjectives | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Verb to be negative and questions, Everyday Objects, Numbers | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
3 | Present Simple | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
4 | Present Simple negative and questions | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
5 | Jobs, Telling the Time | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
6 | Clothes, be going to future | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
7 | Present Continuous Tense | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
8 | Present Continuous Tense | Anlatım Yöntemi, Ödev ve Quiz değerlendirmesi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
9 | Çeviri ipuçları | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
10 | Örnek çeviri metinleri. | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
11 | Örnek çeviri metinleri. | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
12 | Comparatives, Superlatives | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
13 | Çeviri ödevleri | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
14 | Çeviri ödevleri | Anlatım Yöntemi | Kaynak dokümanlarından konu hakkında bilgi edinilmesi. |
1. Electrical Engineering, English Language Services, Inc., 1967. 2. Engllish Grammar in Use, Cambridge Uni., 1994. 3. Sözlük, (elektronik, basılı veya çevrimiçi)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 |