Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEL001 | SAYISAL ELEKTRONİK | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste gerilim ve akım temellerinin kavratılması, güvenlikle ilgili esasların uygulanması, istenen elektriksel değerleri sağlayacak devre bileşenleri seçilerek devre kurma ve mevcut devredeki elektriksel büyüklükleri belirleme yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör Hüseyin HARMANCI
1 | Temel mantık devreleri kurar. |
2 | Mantık devrelerini sadeleştirir. |
3 | Mantık problemlerini çözer. |
4 | Mantık devreleri kurar ve çalıştırır. |
5 | Entegre devrelerini kurar ve çalıştırır. |
6 | Boolean matematiğine göre mantık kapı sadeleştirme bilgisi kazanır. |
7 | Karnough haritasına göre temel mantık sadeleştirmesi yapar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Sayı sistemleri. Mantıksal kapı devreleri. Boolean matematiği. Karnough haritası. Kodlayıcılar, kod çözücüler, Veri seçiciler(Multiplexer), Veri dağıtıcılar(Demultiplexer), Toplayıcılar, Çıkarıcılar, Karşılaştırıcılar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sayısal dalgalar ile ilgili kavramlar. İkilik ve onaltılık sayı sistemleri ve sayı dönüşümleri. İşaretli sayıların gösterimi. | 1-0 kavramını deney setinde uygular | ||
2 | BCD kodun ikilik ve onaltılık taban ile ilişkisi. Gray kodu ve enstrümantasyonda kullanım alanı. | Sayılar üzerinde uygulama yapar | ||
3 | Temel mantık işlemlerinin sembolleri ve doğruluk tabloları. Dalga şekilleri çizimleri. | Verilen sorulardan mantık devresi kurar | ||
4 | Boolean kural ve kanunları ile mantık ifadelerinin basite indirgenmesi ve devrelerinin çizilmesi. | Boolean kuralları uygulanan devreleri modeller | ||
5 | Çarpımların toplamı ve toplamların çarpımı ifadelerinin yazılması. Mantık ifadelerinin doğruluk tablolarının yazılması. | Boolean kuralları uygulanan devreleri modeller | ||
6 | Karnaugh haritası ile mantık ifadelerinin basite indirgenmesi. Tasarlanan devrelerin çizilmesi. | Karnough uygulanan devreleri modeller | ||
7 | İşaretli sayılarla ve BCD sayılarla aritmetik işlemler. | Karnough uygulanan devreleri modeller | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Toplayıcıların çalışma ilkeleri ve devre tasarımlarının yapılması. | Toplayıcı devreleri modeller | ||
10 | Toplayıcıların çıkarıcı, kod çevirici ve BCD toplayıcı olarak kullanılması. | Toplayıcı devreleri modeller | ||
11 | Karşılaştırıcıların çalışma ilkeleri ve devre tasarımlarının yapılması. | Toplayıcı devreleri modeller | ||
12 | Kod çözücülerin çalışma ilkeleri ve devre tasarımlarının yapılması. | Kod çözücü devreleri modeller | ||
13 | Kodlayıcının çalışma ilkeleri, uygulama alanlarına ilişkin örnekler ve devre tasarımı | Kodlayıcı devreleri modeller | ||
14 | Veri seçici ve çoğullayıcı çalışma ilkeleri, uygulama alanlarına ilişkin örnekler ve devre tasarımı | Kodlayıcı devreleri modeller |
1) Mono, M.Morris. Sayısal Tasarım,M.E.B. Yayınları, 1997. ss.527 2)Laboratuar deney gereçleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 2 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 4 |