GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OT224 İYİ TARIM UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


İyi tarım uygulamaları ve işleyişi hakkında öğrencileri bilgilendirmek



1 Sürdürülebilir tarımı tanımlayabilme benimseyebilme
2 Sürdürülebilir tarımın gerekliliğini benimseyebilme
3 Bitkisel ve hayvansal üretim için sürdürülebilir tarım yöntemlerini kavrayabilme
4 İyi tarım uygulamalarının temel ilkelerini açıklayabilme
5 Zararlılarla entegre mücadele(IPM), Entegre ürün yetiştiriciliği (ICM), üründe tehlike analizi ve kritik kontrol noktaları (HACCP) kavramlarını açıklayabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


İyi tarım kavramı Bitkisel ve hayvansal üretim için sürdürülebilir tarım yöntemleri İyi tarım uygulamalarının tanımı ve önemi İyi tarım uygulamalarının temel ilkeleri İyi tarım uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve işlenişi, Değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi. Sürdürülebilir tarımın tanımı ve kuralları
2 Sürdürülebilir tarım yöntemleri (organik tarım, iyi tarım uygulamaları (ITU)
3 İyi tarım uygulamalarının önemi, ilkeleri (toprak verimliliği, su kullanımı, kültürel uygulamalar, pestisit uygulaması)
4 IPM, ICM, HACCP kavramları
5 İyi tarım uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler
6 İyi tarım uygulamalarına ilişkin yasal düzenlemeler
7 İyi tarım uygulamaları kontrol noktaları uygunluk kriterleri (Tüm çiftlikler tabanlı)
8 İyi tarım uygulamaları kontrol noktaları uygunluk kriterleri.(Ürün tabanlı)
9 İyi tarım uygulamaları kontrol noktaları uygunluk kriterleri.(Meyve ve sebzeler, çiçek ve süs bitkileri).
10 Hayvansal üretimde iyi tarım uygulamaları
11 İyi tarım uygulamalarında hayvan yetiştirme (bakım)
12 İyi tarım uygulamalarında hayvan yetiştirme (barındırma)
13 İyi tarım uygulamalarında hayvan besleme
14 İyi tarım uygulamalarında hayvan besleme

Duman, A. 2004. İyi Tarım Uygulamalarının Uluslar arası Tarım Ticaretindeki Belirleyici Etkileri. Türktarım, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Dergisi, Mayıs-Haziran 2004 Sayı: 157, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 3 4 12
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 4 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 3
ÖÇ 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 3 4 3 4
ÖÇ 5 4 2 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek