GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OT204 ORGANİK BAĞCILIK Ders 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, asma ve bağcılık kültürü kavramlarının tanıtılması, çoğaltma, yetiştirme teknikleri ve kültürel uygulamaların gerçekleştirilebilmesine yönelik teorik ve pratik bilgilerin kazandırılmasıdır



1 Organik bağcılık kültürünün başlangıcı ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur
2 Asmanın bitkisel özellikleri ve ürünü olan üzümün tanınması, ekolojik istekleri, dünyada yayılışı ile Dünya ve Türkiye bağcılığını karşılaştırmalı olarak inceleyebilir
3 Üzümün değerlendirme şekilleri ve buna yönelik olarak sofralık, şaraplık-şıralık, kurutmalık üzüm kavramları hakkında bilgi sahibi olur
4 Asmaların çoğaltılması, budama ve terbiye sistemleri ile kültürel tekniklerin kullanımını bilir

Birinci Öğretim



[Yok]


Organik bağcılığın önemi, Asmanın kökeni ve bağcılığın tarihçesi, üzüm ve mamullerinin insan beslenmesindeki önemi, asmanın ekolojik istekleri, asmanın morfolojik yapısı, dünya da ve Türkiye de organik bağcılık, asmalarda çoğaltma teknikleri, bağ tesisi, asmalarda budama, bağcılıkta terbiye sistemleri, kültürel işlemler.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Organik Bağcılığın Tanımı ve Önemi
2 Asmanın kökeni ve bağcılığın tarihçesi
3 Üzüm ve mamullerinin insan beslenmesindeki önemi
4 Asmanın ekolojik istekleri
5 Asmanın morfolojik yapısı
6 Dünyada ve Ülkemizde bağcılığın durumu
7 Asmalarda çoğaltma Metodları
8 Asmalarda çoğaltma Metodları
9 Bağ Alanlarının Tesis Edilmesi
10 Bağ Alanlarının Tesis Edilmesi
11 Asmalarda bakım işleri
12 Asmalarda Budama ve Bağcılıkta Terbiye sistemleri
13 Asmalarda Budama ve Bağcılıkta Terbiye sistemleri
14 Değerlendirme şekillerini öğrenmek

1. Scientific and Applied Viticulture (Hanging Physiology 1 ve 2), Prof. Dr. Sabit Ağaoğlu, 2. General Viticulture, H. Çelik, Y.S. Ağaoğlu, Y. Fidan, B. Marasalı, G. Söylemezoğlu, 3. Viticulture (Ampeloloji), Prof. Dr. Salih Çelik.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 3 4 12
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 4 3 4 3
ÖÇ 2 4 3 2 4 3
ÖÇ 3 4 3 3 4
ÖÇ 4 2 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek