Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OT219 | ÇİFTÇİ EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Kırsal kesimde yaşayanların yaşam düzeylerini yükseltmeye yönelik yetişkin eğitimi tekniklerinin öğretilmesi. Bu amaçla gerçekleştirilecek faaliyetlerin programlanması ve yürütülmesi konusunda öğrencilere bilgi ve becerilerin kazandırılması. Kırsal kesimin gelişmesi için yeniliklerin kırsal kesimde yaşayanlara aktarma davranış değişikliğini sağlama becerilerinin kazandırılması.
1 | Tarımsal üretimde çiftçi eğitiminin önemini kavrayabilme |
2 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde tarımsal yayım uygulamalarını ve karşılaştırmalı analizini yapabilme |
3 | Kırsal alandaki bireylerin gereksinimlerini belirleme ve gereksinimleri karşılayacak yayım programlarını hazırlayabilme |
4 | Yeniliklerin kırsal kesimde tanıtılması ve yayılmasına yönelik becerileri kazanabilme |
5 | Yetişkin eğitimi ilkelerini öğrenebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Çiftçi eğitiminin tanımı ve önemi, bilinçli tarımsal üretimin üretim miktarına ve ürün kalitesine etkileri, ülke tarımına tarımsal eğitim ve yayım faaliyetlerinin katkıları, etkili ve teknik eğitimin öğeleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal yayımın tanımı ve tarımsal üretimdeki yeri | ||
2 | Tarımsal yayım çalışmalarının özellikleri, temel ilkeleri, konu alanları ve amaçları, yetişkin eğitimi ilkeleri ve ihtiyaçların belirlenmesinde kullanılan yöntemler | ||
3 | Tarımsal yayımın dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi, yayım elemanlarının bireysel donanımı ve insan ilişkileri, kırsal alan ve kırsal alanda yaşayan bireylerin özellikleri | ||
4 | AB ülkelerinde tarımsal yayım metotları | ||
5 | Bireysel yayım metotları | ||
6 | Grup ve kitle yayım metotları | ||
7 | Çiftçi eğitimlerinin planlanması | ||
8 | Çiftçi eğitiminde sunu ve anlatım teknikleri | ||
9 | İletişim (iletişim süreci, iletişim modelleri, yayım mesajının oluşturulması), dinleme ve ikna egzersizleri | ||
10 | Sunum, broşür, afiş, poster ve diğer araçları hazırlama | ||
11 | Organik Tarımın tanıtılması ve üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri | ||
12 | Organik Tarımın tanıtılması ve üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri | ||
13 | Çiftçi eğitiminde kullanılan eğitim materyallerini kullanımının öğrenimi | ||
14 | Genel tekrar |
Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof. Dr. Tayfun ÖZKAYA) 2008. İlan, Afiş ve Broşür Hazırlama, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2008
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 3 |