Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OT108 | BİTKİ BESLEME VE GÜBRELEME | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Toprak ile ilgili genel kavramlar, toprağın genel yapısı, fiziksel ve kimyasal özellikleri hakkında bilgilendirmek, toprağın ormancılık açısından önemi anlatmak, toprağa ekolojik bakış açısı kazandırmak
1 | Toprağı tanır, toprak hakkında genel bilgilere sahip olur. |
2 | Toprak ana kayası ve kayaları tanır ve arazi kullanım yeteneklerine göre arazileri ayırabilir. |
3 | Toprağın oluşumuna etki eden dış etkenleri gözlemler ve yorumlayabilir. |
4 | Toprak horizonları tanır ve sınıflamasını yapabilir ve toprakların hangi sınıfa ait olduğunu bilir |
5 | Mineral toprakları ve bitki besin elementleri özelliklerini yorumlayabilir ve toprağın reaksiyonu, kireci, rengi, bünye ve strüktürünü kendisi belirler. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Genel tanımlar, toprağın oluşumu, toprak yapan anakayalar, toprak oluşumunda etkili faktörler, toprağın genel yapısı, toprak canlıları, ölü örtü ve toprak organik maddesi, toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Toprak nedir? Toprağın oluşumu olayları, Anakayalardaki elementler ve mineraller, Minerallerin iyonik yapısı, Minerallerin sınıflandırılması | |||
2 | Toprak yapan anakayalar ve anamateryaller: Tortul kayalar, Başkalaşım kayaları | |||
3 | Toprağın oluşumunda etkili faktörler: Fiziksel (sıcaklık farkları, don, buzullar, rüzgâr, göl ve denizler, su), kimyasal (çözünme, hidratlanma, hidroliz, oksitlenme) ve biyolojik ayrışma olayları | |||
4 | Toprak yapan anakayalar ve anamateryaller | |||
5 | Toprak yapan anakayalar ve anamateryaller | |||
6 | Toprağın genel yapısı, Kil mineralleri ve sınıflandırılması, Kil minerallerinin oluşumu ve yapısının değişimi | |||
7 | Toprak canlılarının sınıflandırılması | |||
8 | Toprak canlılarının önemi | |||
9 | Toprak canlılarının yaşama şartları | |||
10 | Toprağın organik maddesi ve önemi | |||
11 | Toprağın fiziksel özellikleri: Toprağın derinliği, taşlılığı, türleri (kumlu topraklar, balçık toprakları, killi topraklar ve bunların fiziksel ve kimyasal özellikleri), strüktürü, bağlılığı, gözenekliliği, geçirgenliği, özgül ağırlığı ve hacim ağırlığı | |||
12 | Toprağın fiziksel özellikleri: Toprak suyu, toprakta suyu tutan kuvvetler, toprak suyu çeşitleri (sızıntı suyu, kapillar su, higroskopik su, taban suyu, durgun su), bitki-toprak-su ilişkileri | |||
13 | Toprağın fiziksel özellikleri: Toprak havası, toprak havasının bileşimi, toprağın havalanması, bitki-toprak havası ilişkileri, toprağın hava kapasitesinin arttırılması çareleri, toprak rengi, toprak sıcaklığı | |||
14 | Toprağın kimyasal özellikleri: Toprağın katyon değişim kapasitesi ve baz doygunluğu, toprak reaksiyonu, toprak reaksiyonunu etkileyen faktörler, toprağın tampon alanları, Toprakta suyun hareketi |
Öğretim Elemanının ders notları Toprak Bilgisi Prof. Dr. Ömer Aydın TÜRÜDÜ Trabzon, 2004. Toprak Etüd ve Haritalama Prof. Dr. Gülağa ŞİMŞEK, Erzurum, 1993. Çepel, N., 1985. Toprak Fiziği. İ.Ü. Yayın No. 3313, Orman Fakültesi Yayın No. 374, Matbaa Teknisyenleri Basımevi, İstanbul Kantarcı, M. D., 2000. Toprak İlmi (2. Baskı), İ.Ü. Yayın No. 4261, Orman Fakültesi Yayın No. 462, Çantay Basımevi, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 5 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 |