GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OT96 TÜRK DİLİ II Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Türk Dili II dersinin amacı, Türk dilinin kompozisyon özelliklerini tanıtarak ve kavratarak, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak dilin doğru ve güzel kullanılma yeteneğini kazandırabilmektir.


Türk Dili Bölüm Başkanlığında Görevli Öğretim Elemanları


1 Yazılı ve sözlü kompozisyonun özelliklerini açıklar ve anlatım biçimlerinden yararlanarak Türk dilinin kurallarına uygun kompozisyon yazar.
2 Yazı türlerinin özelliklerini belirterek kurgusal ve öğretici metinler arasındaki fark ve benzerlikleri açıklar.
3 Çevresindeki dil kirliliğine yol açan kelimelerin dil üzerindeki etkilerini fark eder.
4 Sözlü ve yazılı kompozisyondaki anlatım bozukluklarını/dil yanlışlarını fark eder ve anlatım bozukluğu yapmamaya özen göstererek sözlü/yazılı bir şekilde duygu ve düşüncelerini yansıtır.
5 Sözlü anlatım türlerinin özelliklerini açıklar ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çalışma ve sunum yapar.

Birinci Öğretim


-


-


Bu ders öğrenciye, Türk dilinin yazılı/sözlü kompozisyon türlerinin özelliklerini ve inceliklerini tanıtarak, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanabilme yeteneğini kazandıracak başlıkları ve etkinliklerini içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kompozisyon bilgileri
2 Anlatım biçimleri
3 Yazı türleri
4 Yaratıcı, kurgusal yazılar
5 Yaratıcı, kurgusal yazılar
6 Öğretici metinler
7 Öğretici metinler
8 Yazılı ve sözlü anlatımda dil yanlışları
9 Yazılı ve sözlü anlatımda dil yanlışları
10 Anlatım bozuklukları
11 Anlatım bozuklukları
12 Sözlü anlatım türleri
13 Sözlü anlatım türleri
14 Bilimsel araştırma ve sunum teknikleri

1. Aksan, Doğan, Her Yönüyle Dil, TDK Yay.,Ankara, 1979. 2. Banguoğlu, Tahsin, Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1998. 3. Ergin, Muharrem, Türk Dili, Bayrak Yay., Ġstanbul, 1995. 4. Korkmaz, Zeynep vd., Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yay., Ankara, 2001. 5. Türk Dil Kurumu, Türkçe Sözlük, 11. bs. Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2011. 6. Yakıcı, Ali; Doğan, Mehmet Can, vd., Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri,Yargı Yay., Ankara, 2017. 7. Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2018.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 5 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 5 1 5
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 1 4
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek