Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OT97 | YABANCI DİL I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
İngilizce dersi öğrencilere başlangıç düzeyde gerekli olan temel dil becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Elemanları
1 | Öğrenciler basit sorular sorup cevap vererek temel düzeyde iletişim kurabilir. |
2 | Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
3 | Kendileri ve/veya yakın çevreleri hakkında bilgi veren e-posta ve günlük aktivitelerle ilgili kısa metinler yazabilir. |
4 | Kişisel bilgilerini içeren formları doldurabilir. |
5 | Avrupa Birliği Dil Ölçütleri ’ne göre A2* seviyesinde kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili temel ifadeleri ve diyalogları takip edebilir. |
Birinci Öğretim
-
-
İngilizce servis dersleri, eğitim dili Türkçe olan programlarda ikinci yılda verilen ve temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu derslerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | To be, subject pronouns, object pronouns, possessive adjectives. | ||
2 | Possessive pronouns, members of the family, adjectives, a-an-the, cardinal numbers, ordinal numbers, have got, has got. | ||
3 | Days, months, seasons, telling the time and date, plural nouns, some, any, many, uncountable nouns / some, any, much. | ||
4 | Vocabulary: countries and nationalities , this, that –these, those, introducing yourself /someone, vocabulary: buildings and facilities. | ||
5 | Prepositions of place, there is, there are, giving directions, reading: how can I get to the..? | ||
6 | Quantifiers: a bottle of milk, a piece of cake etc, how much, how many, everyday objects, reading text: my home. | ||
7 | The modal verb : can can’t, the linking words: and, but, or, so, because, vocabulary: wild life, reading text: incredible animals. | ||
8 | Review & exercises. | ||
9 | Vocabulary: movie types, too – enough, the imperative - let’s, why don’t we, how about, reading: best movies. | ||
10 | Vocabulary: common verbs, present simple tense (positive/negative forms), present simple question form, how to make "yes/no – wh questions" ? | ||
11 | Frequency adverbs and expressions, vocabulary: hobbies and free time activitiesi prepositions of time in on at, reading: my daily routine. | ||
12 | Present continuous tense (positive and negative forms), present continuous tense question form, vocabulary: clothes, reading: we are having a party! | ||
13 | Present continuous or present simple, vocabulary: food and drinks, love, like, dislike, hate +Ving & would like, reading text: what is your favourite activity? | ||
14 | Comparatives, superlatives, as…as, reading text: my hometown. |
1. English Grammar in Use – (Raymond Murphy) 2. Essential Grammar in Use – (Raymond Murphy) 3. Basic English Grammar – (Betty Schrampfer Azar) 4. New Inside English Grammar – (Sevil F. Soylu / Daniş Soylu)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 40 |
Tartışma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 |