Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KP001 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kariyer Planlama Dersinin temel amacı; kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlamak, onları en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
Öğr. Gör. Dr. Burçin YILMAZ
1 | Kariyer Merkezlerini ve Faaliyetlerini Tanımlar. |
2 | Öz farkındalığı artar |
3 | Kariyer Seçeneklerini Keşfeder |
4 | Kişisel becerilerini geliştirir. |
5 | Yetenek Kapısını Tanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | *Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? * Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | • Anlatım: Kariyer planlama dersi ve kariyer merkezlerinin işleyişi teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Kariyer merkezlerinin öğrencilere nasıl yardımcı olabileceği üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Kariyer merkezlerinin sunduğu hizmetleri ve fırsatları gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Kariyer planlama ve kariyer merkezlerinin öğrencilerin kariyer gelişiminde nasıl bir rol oynadığı tartışılacak. | Öğrencilerden kariyer planlama ve kariyer merkezleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
2 | Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | • Anlatım: Zekâ ve kişilik kavramları ve bunların kariyerle ilişkisi teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Zekâ ve kişiliğin kariyer gelişiminde nasıl bir rol oynadığı üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Zekâ ve kişilik tiplerini ve bunların kariyer tercihlerine etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Zekâ ve kişiliğin farklı kariyer yollarında nasıl bir etki yarattığı tartışılacak. | Öğrencilerden zekâ ve kişilik kavramları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
3 | *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? | • Anlatım: Bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik kavramları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Bu kavramların kariyerle bağlantıları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Bu kavramların kariyer gelişimine nasıl katkı sağladığını gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Bilgi, beceri ve yeteneklerin kariyer yolculuğundaki önemi tartışılacak. | Öğrencilerden bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik kavramları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | * İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?* | • Anlatım: İnce beceriler (soft skills) ve teknik beceriler (hard skills) teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyaç duydukları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: İnce ve teknik becerilerin kariyer gelişiminde nasıl bir rol oynadığını gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: İnce ve teknik becerilerin iş hayatında başarıya etkileri tartışılacak. Ödev | Öğrencilerden ince beceriler ve teknik beceriler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması | • Anlatım: Kariyer ve kariyerle ilişkili kavramlar (kariyer yönetimi, kariyer gelişimi, kariyer hedefleri vb.) teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Kariyer kavramları ve kariyer planlamasının önemi üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Kariyer gelişimi aşamalarını ve kariyer hedeflerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Kariyer planlaması ve yönetiminin iş hayatındaki etkileri tartışılacak. | Öğrencilerden kariyer kavramları ve kariyer planlaması hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | *Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | • Anlatım: Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif faaliyetlerin kariyere katkıları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin yapabilecekleri faaliyetler üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Üniversite hayatında yapılabilecek kariyer odaklı faaliyetleri gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Bu tür faaliyetlerin öğrencilerin kariyer gelişimine nasıl katkı sağladığı tartışılacak. | Öğrencilerden üniversite hayatında yapılabilecek kariyere katkı sağlayacak faaliyetler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
7 | *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | • Anlatım: Ulusal sivil toplum kuruluşlarının (STK) faaliyetleri ve gönüllü çalışma fırsatları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: STK'ların üniversite öğrencilerine nasıl fayda sağlayabileceği hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Gönüllü çalışma olanaklarını gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Sivil toplum kuruluşları ile çalışmanın kariyer gelişimine etkisi tartışılacak. | Öğrencilerden ulusal sivil toplum kuruluşları ve gönüllü çalışma fırsatları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | * Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | • Anlatım: Kamu sektörü çalışanlarının kariyer hikâyeleri ve öğrencilere kariyer planlaması konusunda verdikleri tavsiyeler paylaşılacak. • Soru-Cevap: Kamu sektöründe kariyer yapmanın avantajları ve zorlukları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Kamu sektörü çalışanlarının kariyer hikâyelerini özetleyen slaytlar kullanılacak. • Tartışma: Kamu sektöründe kariyer yapmanın avantajları ve dezavantajları tartışılacak. | Öğrencilerden kamu sektöründe kariyer yapma hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
9 | * Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | • Anlatım: Özel sektör çalışanlarının kariyer hikâyeleri paylaşılacak ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl değerlendirecekleri konusunda tavsiyeler sunulacak. • Soru-Cevap: Özel sektörde kariyer yapmanın avantajları ve karşılaşılan zorluklar hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Özel sektör çalışanlarının kariyer hikâyelerini özetleyen slaytlar kullanılacak. • Tartışma: Özel sektörde çalışmanın öğrencilere sağlayabileceği faydalar ve zorluklar tartışılacak. Ödev | Öğrencilerden özel sektörde kariyer yapma hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | * Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | • Anlatım: Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri paylaşılacak ve öğrencilere akademik kariyer planlaması hakkında tavsiyeler verilecek. • Soru-Cevap: Akademik kariyerin avantajları ve zorlukları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Akademisyenlerin kariyer yolculuklarını özetleyen slaytlar kullanılacak. • Tartışma: Akademik kariyerin sunduğu fırsatlar ve karşılaşılan zorluklar tartışılacak. | Öğrencilerden akademik kariyer hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | * Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | • Anlatım: Girişimcilerin kariyer hikâyeleri ve girişimcilik deneyimleri paylaşılacak. • Soru-Cevap: Girişimcilik dünyasında başarılı olmanın yolları ve zorlukları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Girişimcilerin kariyer hikâyelerini özetleyen slaytlar kullanılacak. • Tartışma: Girişimciliğin sunduğu fırsatlar ve zorluklar tartışılacak. | Öğrencilerden girişimcilik ve başarılı girişimcilerin hikâyeleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
12 | * Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | • Anlatım: Başarılı girişimcilerin kariyer yolculukları üzerine daha fazla hikâye paylaşılacak. • Soru-Cevap: Girişimcilikte karşılaşılan zorlukların üstesinden gelme yolları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Farklı girişimcilerin hikâyelerini ve deneyimlerini özetleyen slaytlar kullanılacak. • Tartışma: Girişimcilikte başarıyı yakalamak için uygulanan stratejiler tartışılacak. | Öğrencilerden girişimcilikte karşılaşılan zorluklar ve bu zorluklarla başa çıkma yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | • Anlatım: Yetenek Kapısı platformu ve öğrencilere sağladığı avantajlar teorik olarak anlatılacak. Ayrıca etkili bir özgeçmişin nasıl hazırlanması gerektiği üzerinde durulacak. • Soru-Cevap: Yetenek Kapısı'nın kullanımı ve iyi bir özgeçmiş hazırlamanın ipuçları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Özgeçmiş hazırlama aşamalarını ve Yetenek Kapısı'nın işleyişini gösteren şemalar kullanılacak. • Uygulama: Öğrencilerle özgeçmiş hazırlama pratiği yapılacak. • Tartışma: Özgeçmişte dikkat edilmesi gereken unsurlar tartışılacak. | Öğrencilerden Yetenek Kapısı platformu hakkında bilgi edinmeleri ve özgeçmiş hazırlama hakkında araştırma yapmaları istenecek. |
14 | *Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | • Anlatım: Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan değerleme formu hakkında bilgilendirme yapılacak. • Soru-Cevap: Dersin genel değerlendirilmesi ve öğrencilerin görüşleri üzerine sorular yöneltilecek. • Uygulama: Öğrenciler, ders boyunca kazandıkları bilgileri ve tecrübeleri değerlendirerek form dolduracaklar. • Tartışma: Dersin etkili noktaları ve geliştirilmesi gereken alanlar üzerine tartışılacak. | Öğrencilerden ders boyunca kazandıkları bilgileri gözden geçirmeleri istenecek. |
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi sunumları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 2 | 8 | 16 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 47 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |