[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-008 | Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
[Onlisans]
Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersi veren öğretim üyeleri.
1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirir |
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirir |
3 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilir |
4 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilir |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders öğrencileri, kendilerini ve toplumdaki bireyleri koruma ve geliştirme ile ilgili gereksinimleri için seçilmiş sağlık stratejilerini uygulamak için hazırlar.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Öğrenim Hedefleri | ||
2 | Sağlığı geliştirme kavramının tarihçesi | ||
3 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Bireysel Özellikler | ||
4 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Çevre | ||
5 | ağlığın geliştirilmesi: Medya ve Kültür | ||
6 | Sağlığın geliştirilmesinde holistik yaklaşım Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi | ||
7 | Düzenli egzersiz | ||
8 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | ||
9 | AIDS ve sağlıklı cinsel yaşam | ||
10 | Tütün, alkol ve madde kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi | ||
11 | Sağlık sorumluluğu | ||
12 | Kişiler arası İlişkiler | ||
13 | Sağlık Yönetimi | ||
14 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Stres Yönetimi |
1.Fertman, CI., Allensworth, DD. (Ed.).(2010). Health Promotion Programs: From Theory to Practice.Sağlık Bakanlığı, 2012. 2. Gözüm, S. (Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. 3.Snelling, A. (Ed.).(2014). Introduction to Health Promotion.Wiley: United States of America.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
[ToplamIsYuku] | 75 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | ||||||||||||||||
[OC] 2 | ||||||||||||||||
[OC] 3 | 3 | |||||||||||||||
[OC] 4 |