| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MYD001 | MESLEKİ YABANCI DİL | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Yabancı dil gelişiminin bölüm ile ilgili metinlerin kullanılarak sağlanması
Öğr. Gör. Dr. Burçin YILMAZ
| 1 | Öğrenciler basit sorular sorup cevap vererek temel düzeyde iletişim kurar |
| 2 | Meslekleri ile ilgili başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlar |
| 3 | Meslekleri ile ilgili bilgi veren e-posta ve günlük aktivitelerle ilgili kısa metinler yazar. |
| 4 | Meslekleri ile ilgili formları doldurur. |
| 5 | Meslekleri ile ilgili konuşmaları takip edip çıkarımda bulunur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gıda bilimi ve teknolojisi ile ilgili yabancı dildeki metinlerin incelenmesi
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dilde metin çalışması: Gıda Kimyası | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 2 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 3 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 4 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 5 | Yabancı dilde metin çalışması: Gıda Muhafazası | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 6 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 7 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 8 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 9 | Yabancı dilde metin çalışması: Yeni teknolojiler | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 10 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 11 | Yabancı dilde metin çalışması | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 12 | Yabancı dilde metin çalışması: Literatürde yer alan çalışmaların incelenmesi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 13 | Yabancı dilde metin çalışması: Literatürde yer alan çalışmaların incelenmesi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 14 | Yabancı dilde metin çalışması: Literatürde yer alan çalışmaların incelenmesi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
Hans-Dieter Belitz, Werner Grosch, Peter Schieberle (2009) Food Chemistry. Springer Berlin, Heidelberg. Da-Wen Sun (Ed) (2015) Emerging Technologies for Food Processing (2nd Edition). Academic Press, Elsevier
Bu derste gıda bilimi ve teknolojisine ilişkin temel yabancı dil terimleri; anlatım, okuma-anlama çalışmaları, teknik metin incelemesi, kelime pekiştirme egzersizleri ve kısa sunum uygulamaları ile ele alınır. Öğrenciler, sektörel iletişimi güçlendiren terminolojiyi örnek metinler üzerinden öğrenir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 63 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 2 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 5 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 5 |