| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KMY001 | GENEL KİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı yaşamın her evresinde bulunan kimyanın kullanım alanlarını temel almaktır.
Bölüm Öğretim Üyesi
| 1 | Bu ders öğrencinin bilimsel merak duygusunu tetikler böylece öğrenci bilimsel merakın itici gücü ile günlük hayatta karşılaştığı durumlarla ilgili araştırma yapmaya yönelir. |
| 2 | Öğrenciler günlük hayatımızda sürekli gerçeklesen, üzerinde durmadığımız kimyasal süreçlerin önemini fark eder. |
| 3 | Öğrenciler, karşılaştıklari sorunlara bilimsel çözümler getirir, akılcı düşünür, teorik kimya bilgisiyle ilişkilendirir. |
| 4 | Öğrenciler, bilimsel bilgiye ulaşmak için yabancı dil bilgi ve becerisini kullanılır. |
| 5 | Öğrenciler, kullandığı pek çok ürünü (gıda, kozmetik gibi) daha bilinçli tüketir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kimya nedir? Atomlar, moleküller, çözeltiler, asitler bazlar, alkanlar, alkenler, aldehit ve ketonlar
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, tanıtım.Kimya: Değişimin İncelenmesi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 2 | Atomlar, Moleküller ve İyonlar | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 3 | Kimyasal Tepkimelerde Kütle İlişkileri | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 4 | Genel Uygulama-Soru Çözümü | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 5 | Sulu Çözelti Tepkimeleri | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 6 | Gazlar | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 7 | Genel Uygulama-Soru Çözümü | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 8 | Moleküller Arası Kuvvetler, Katılar ve Sıvılar | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 9 | Çözeltilerin Fiziksel Özellikleri | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 10 | Asitler ve Bazlar | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 11 | Asitler ve Bazlar | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 12 | Organik Kimyaya Giriş | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 13 | Alkanlar, alkenler, alkinler ve alkoller | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
| 14 | Aldehit ve ketonlar, karboksilli asitler ve esterler | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
MEGEP ders notları
Bu derste temel kimyasal kavramlar ve reaksiyon prensipleri; anlatım, soru-cevap, örnek problem çözümleri, deneysel gösterimler ve tablo/şema incelemeleri ile işlenir. Öğrenciler, temel kimyasal hesaplamaları uygulamalı örneklerle pekiştirir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 63 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 |