GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GDT714 GIDA PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Pazarlamanın temel ilkelerini açıklamak, gıda ürünleri pazarlamasında önemli kavramları ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde etkili olan hususlar konusunda farkındalık yaratmak.


Dr. Öğr. Üyesi Cemhan DOĞAN


1 Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar
2 Gıda pazarlaması bağlamında tüketici ve pazar taleplerini özetler
3 Gıda ürünleri pazarlaması bağlamında pazar çevresi faktörlerini değerlendirir
4 Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar
5 Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon stratejilerini yorumlar
6 Gıda ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin stratejileri oluşturur ve değerlendirir
7 Pazarlama performansını değerlendirir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazarlama, fiyatlandırma stratejileri, pazarlama yönetimi ve değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş ve gıda pazarlaması • Anlatım: Pazarlama ve gıda pazarlaması tanımları. • Görsel Materyaller: Pazarlama ile ilgili grafikler. • Tartışma: Gıda pazarlamasının önemi. Öğrencilerden pazarlama ve gıda pazarlaması hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
2 Pazarlama çevresi ve gıda pazarlamasını etkileyen faktörler • Anlatım: Pazarlama çevresi ve etkenleri. • Görsel Materyaller: Çevresel faktörleri gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Pazarlama çevresi ile ilgili sorular. Ödev Öğrencilerden pazarlama çevresi ve etkileyen faktörler hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
3 Pazar türleri ve Tüketici davranışları • Anlatım: Pazar türleri ve tüketici davranışları. • Görsel Materyaller: Tüketici davranışlarını gösteren grafikler. • Tartışma: Tüketici davranışlarının önemi. Öğrencilerden pazar türleri ve tüketici davranışları hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
4 Pazarlama araştırmaları ve gıda pazarlaması • Anlatım: Pazarlama araştırmaları ve önemi. • Görsel Materyaller: Araştırma yöntemlerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Pazarlama araştırmaları ile ilgili sorular. Ödev Öğrencilerden pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
5 Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama • Anlatım: Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi. • Görsel Materyaller: Hedef pazarları gösteren grafikler. • Tartışma: Ürün pozisyonlamanın önemi. Öğrencilerden pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
6 Pazarlama karması ve yönetimi • Anlatım: Pazarlama karması ve yönetimi. • Görsel Materyaller: Pazarlama karmasını gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Pazarlama karması ile ilgili sorular. Quiz Öğrencilerden pazarlama karması ve yönetimi hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
7 Ürün yönetimi, gıda ürünü kavramı • Anlatım: Ürün yönetimi ve gıda ürünleri. • Görsel Materyaller: Ürün yönetimi ile ilgili grafikler. • Tartışma: Gıda ürünlerinin önemi. Öğrencilerden ürün yönetimi hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
8 Genel değerlendirme ve tekrar • Anlatım: Genel değerlendirme ve tekrar. • Görsel Materyaller: Önceki konuları özetleyen grafikler. • Tartışma: Önceki konuların öneminin vurgulanması. Öğrencilerden önceki konuları gözden geçirmeleri istenecek.
9 Fiyatlandırma stratejileri • Anlatım: Fiyatlandırma stratejileri ve yöntemleri. • Görsel Materyaller: Fiyatlandırma stratejilerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Fiyatlandırma ile ilgili sorular. Ödev Öğrencilerden fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
10 Dağıtım kanal yönetimi • Anlatım: Dağıtım kanalları ve yönetimi. • Görsel Materyaller: Dağıtım kanallarını gösteren grafikler. • Tartışma: Dağıtımın önemi. Öğrencilerden dağıtım kanalları hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
11 Tanıtım ve tutundurma faaliyetleri • Anlatım: Tanıtım ve tutundurma stratejileri. • Görsel Materyaller: Tanıtım ile ilgili grafikler. • Soru-Cevap: Tanıtım faaliyetleri ile ilgili sorular. Öğrencilerden tanıtım ve tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
12 Pazarlama yönetimi ve performans değerleme • Anlatım: Pazarlama yönetimi ve performans değerlendirme. • Görsel Materyaller: Performans değerlendirme ile ilgili grafikler. • Tartışma: Yönetimin önemi. Öğrencilerden pazarlama yönetimi ve performans değerlendirmesi hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
13 Gıda pazarlamasında özel konular • Anlatım: Gıda pazarlamasında özel konular. • Görsel Materyaller: Özel konuları gösteren grafikler. • Tartışma: Özel konuların önemi. Öğrencilerden gıda pazarlamasında özel konular hakkında bilgi edinmeleri istenecek.
14 Gıda pazarlamasında etik konular • Anlatım: Etik konular ve gıda pazarlaması. • Görsel Materyaller: Etik konuları gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Etik konular ile ilgili sorular. Öğrencilerden gıda pazarlamasında etik konular hakkında bilgi edinmeleri istenecek.

Gıda Ürünleri Pazarlaması, Prof. Dr. Oğuz Yurdakul, Yrd. Doç. A. Ali Koç, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Genel Yayın No:121, 1997, Adana. Modern Pazarlama, Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK, Prof. Dr. Şuayb ÖZDEMİR, Prof. Dr. Ömer TORLAK, Değişim Yayınları, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 25
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 8 2 16
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 3 3
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 3 4
ÖÇ 7 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek