[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
GDT714 | GIDA PAZARLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
[Onlisans]
Türkçe
Pazarlamanın temel ilkelerini açıklamak, gıda ürünleri pazarlamasında önemli kavramları ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde etkili olan hususlar konusunda farkındalık yaratmak.
Dr. Öğr. Üyesi Cemhan DOĞAN
1 | Gıda pazarlamanın gıda mühendisliği alanındaki önemini açıklar |
2 | Gıda pazarlaması bağlamında tüketici ve pazar taleplerini özetler |
3 | Gıda ürünleri pazarlaması bağlamında pazar çevresi faktörlerini değerlendirir |
4 | Pazarlama kurum ve kanallarını açıklar |
5 | Ürün, fiyat, dağıtım ve promosyon stratejilerini yorumlar |
6 | Gıda ürünlerinin pazarlanmasına ilişkin stratejileri oluşturur ve değerlendirir |
7 | Pazarlama performansını değerlendirir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Pazarlama, fiyatlandırma stratejileri, pazarlama yönetimi ve değerlendirme
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamaya giriş ve gıda pazarlaması | • Anlatım: Pazarlama ve gıda pazarlaması tanımları. • Görsel Materyaller: Pazarlama ile ilgili grafikler. • Tartışma: Gıda pazarlamasının önemi. | Öğrencilerden pazarlama ve gıda pazarlaması hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
2 | Pazarlama çevresi ve gıda pazarlamasını etkileyen faktörler | • Anlatım: Pazarlama çevresi ve etkenleri. • Görsel Materyaller: Çevresel faktörleri gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Pazarlama çevresi ile ilgili sorular. Ödev | Öğrencilerden pazarlama çevresi ve etkileyen faktörler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
3 | Pazar türleri ve Tüketici davranışları | • Anlatım: Pazar türleri ve tüketici davranışları. • Görsel Materyaller: Tüketici davranışlarını gösteren grafikler. • Tartışma: Tüketici davranışlarının önemi. | Öğrencilerden pazar türleri ve tüketici davranışları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | Pazarlama araştırmaları ve gıda pazarlaması | • Anlatım: Pazarlama araştırmaları ve önemi. • Görsel Materyaller: Araştırma yöntemlerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Pazarlama araştırmaları ile ilgili sorular. Ödev | Öğrencilerden pazarlama araştırmaları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | Pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama | • Anlatım: Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi. • Görsel Materyaller: Hedef pazarları gösteren grafikler. • Tartışma: Ürün pozisyonlamanın önemi. | Öğrencilerden pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | Pazarlama karması ve yönetimi | • Anlatım: Pazarlama karması ve yönetimi. • Görsel Materyaller: Pazarlama karmasını gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Pazarlama karması ile ilgili sorular. Quiz | Öğrencilerden pazarlama karması ve yönetimi hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
7 | Ürün yönetimi, gıda ürünü kavramı | • Anlatım: Ürün yönetimi ve gıda ürünleri. • Görsel Materyaller: Ürün yönetimi ile ilgili grafikler. • Tartışma: Gıda ürünlerinin önemi. | Öğrencilerden ürün yönetimi hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | Genel değerlendirme ve tekrar | • Anlatım: Genel değerlendirme ve tekrar. • Görsel Materyaller: Önceki konuları özetleyen grafikler. • Tartışma: Önceki konuların öneminin vurgulanması. | Öğrencilerden önceki konuları gözden geçirmeleri istenecek. |
9 | Fiyatlandırma stratejileri | • Anlatım: Fiyatlandırma stratejileri ve yöntemleri. • Görsel Materyaller: Fiyatlandırma stratejilerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Fiyatlandırma ile ilgili sorular. Ödev | Öğrencilerden fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | Dağıtım kanal yönetimi | • Anlatım: Dağıtım kanalları ve yönetimi. • Görsel Materyaller: Dağıtım kanallarını gösteren grafikler. • Tartışma: Dağıtımın önemi. | Öğrencilerden dağıtım kanalları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | Tanıtım ve tutundurma faaliyetleri | • Anlatım: Tanıtım ve tutundurma stratejileri. • Görsel Materyaller: Tanıtım ile ilgili grafikler. • Soru-Cevap: Tanıtım faaliyetleri ile ilgili sorular. | Öğrencilerden tanıtım ve tutundurma faaliyetleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
12 | Pazarlama yönetimi ve performans değerleme | • Anlatım: Pazarlama yönetimi ve performans değerlendirme. • Görsel Materyaller: Performans değerlendirme ile ilgili grafikler. • Tartışma: Yönetimin önemi. | Öğrencilerden pazarlama yönetimi ve performans değerlendirmesi hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | Gıda pazarlamasında özel konular | • Anlatım: Gıda pazarlamasında özel konular. • Görsel Materyaller: Özel konuları gösteren grafikler. • Tartışma: Özel konuların önemi. | Öğrencilerden gıda pazarlamasında özel konular hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
14 | Gıda pazarlamasında etik konular | • Anlatım: Etik konular ve gıda pazarlaması. • Görsel Materyaller: Etik konuları gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Etik konular ile ilgili sorular. | Öğrencilerden gıda pazarlamasında etik konular hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
Gıda Ürünleri Pazarlaması, Prof. Dr. Oğuz Yurdakul, Yrd. Doç. A. Ali Koç, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Genel Yayın No:121, 1997, Adana. Modern Pazarlama, Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK, Prof. Dr. Şuayb ÖZDEMİR, Prof. Dr. Ömer TORLAK, Değişim Yayınları, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
[ToplamIsYuku] | 90 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | |
[OC] 1 | 5 | |||||||||||||||
[OC] 2 | 4 | |||||||||||||||
[OC] 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
[OC] 4 | 4 | |||||||||||||||
[OC] 5 | 3 | |||||||||||||||
[OC] 6 | 3 | 4 | ||||||||||||||
[OC] 7 | 4 |