Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GDT711 | ENSTRÜMANTEL ANALİZ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Gıda maddelerinin çeşitli fiziksel ve kimyasal özellikleri ile bileşimini belirlemek üzere geliştirilen enstrümental metotlar ve uygulanabilirliği konularında bilgi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Dr. Burçin YILMAZ
1 | Enstrümental analiz yöntemleri ile diğer kimyasal analiz metodları karşılaştırır. |
2 | Enstrümental analiz cihazları hakkında bilgi sahibi olur ve dayandığı temel prensiplerini açıklar. |
3 | Enstrümental analiz yöntemlerinin gıda sanayinde kullanım alanlarını açıklar. |
4 | Analizi istenilen bileşene uygun enstrümental analiz yöntemlerini ve ekipmanlarını seçer |
5 | Analiz yönteminin diğer yöntemlerden farklı olan yönlerini açıklar |
6 | Çeşitli gıdalara enstrümental analiz yöntemlerini uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Elektro kimyasal yöntemler, potansiyometri, spektroskopik yöntemler, absorbsiyon spektroskopisi, kromatografik yöntemler ile elektroforetik yöntemler
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Laboratuvar Kullanımı ve Güvenlik Önlemleri | Yok | • Anlatım: Laboratuvar güvenliği ve kullanımı. • Görsel Materyaller: Güvenlik işaretleri ve laboratuvar düzeni. • Tartışma: Laboratuvar güvenliği hakkında tartışma. | Öğrencilerden laboratuvar güvenlik kuralları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
2 | Laboratuvar Kullanımı ve Güvenlik Önlemleri | Yok | • Anlatım: Laboratuvar kullanımı ve güvenlik önlemleri. • Görsel Materyaller: Güvenlik ekipmanları. • Soru-Cevap: Güvenlik önlemleri ile ilgili sorular. | Öğrencilerden laboratuvar ekipmanları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
3 | Kimyasal Maddeler ve Gruplandırılması | Yok | • Anlatım: Kimyasal maddelerin tanıtımı ve gruplandırılması. • Görsel Materyaller: Kimyasal maddeleri gösteren grafikler. • Tartışma: Kimyasal maddelerin önemi. | Öğrencilerden kimyasal maddeler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | Laboratuvar Temizliği | Yok | • Anlatım: Laboratuvar temizliği ve hijyen önlemleri. • Görsel Materyaller: Temizlik ekipmanları. • Soru-Cevap: Temizlik prosedürleri ile ilgili sorular. | Öğrencilerden laboratuvar temizliği ile ilgili bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | Laboratuvarda Kullanılan Malzemeler | Yok | • Anlatım: Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtımı. • Görsel Materyaller: Malzeme örnekleri. • Tartışma: Kullanım alanları ve önemi. Quiz | Öğrencilerden laboratuvarda kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | Laboratuvarda Kullanılan Genel Cihazlar | Yok | • Anlatım: Laboratuvar cihazlarının tanıtımı. • Görsel Materyaller: Cihazların fotoğrafları ve işlevleri. • Soru-Cevap: Cihazların kullanımı ile ilgili sorular. | Öğrencilerden laboratuvar cihazları hakkında bilgi edinmeleri istenecek |
7 | Laboratuvar Temel İşlemleri | Yok | • Anlatım: Laboratuvar temel işlemlerinin tanıtımı. • Görsel Materyaller: İşlem aşamalarını gösteren grafikler. • Tartışma: Temel işlemlerin önemi. | Öğrencilerden laboratuvar temel işlemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | Laboratuvar Temel İşlemleri | Yok | • Anlatım: Laboratuvar temel işlemlerinin tanıtımı. • Görsel Materyaller: İşlem aşamalarını gösteren grafikler. • Soru-Cevap: İşlemler ile ilgili sorular. | Öğrencilerden laboratuvar temel işlemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek |
9 | Analiz Yöntemleri | Yok | • Anlatım: Farklı analiz yöntemlerinin tanıtımı. • Görsel Materyaller: Analiz yöntemlerini gösteren grafikler. • Tartışma: Analiz yöntemlerinin seçimi ve kullanımı. | Öğrencilerden analiz yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | Refraktometre ve Polarimetre | Yok | • Anlatım: Refraktometre ve polarimetrenin kullanımı. • Görsel Materyaller: Cihazların fotoğrafları. • Soru-Cevap: Cihazların işlevleri ile ilgili sorular. | Öğrencilerden refraktometre ve polarimetre hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | Kondüktometre ve pH metre | Yok | • Anlatım: Kondüktometre ve pH metre kullanımı. • Görsel Materyaller: Cihazların fotoğrafları. • Soru-Cevap: Cihazların işlevleri ile ilgili sorular. | Öğrencilerden kondüktometre ve pH metre hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
12 | Renk Tayini | Yok | • Anlatım: Renk tayin yöntemleri. • Görsel Materyaller: Renk analizi grafikleri. • Tartışma: Renk analizinin önemi. | Öğrencilerden renk tayin yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | Spektrofotometre | Yok | • Anlatım: Spektrofotometrenin kullanımı. • Görsel Materyaller: Spektrofotometre fotoğrafları. • Soru-Cevap: Spektrofotometre ile ilgili sorular. | Öğrencilerden spektrofotometre hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
14 | Kromatografi | Yok | • Anlatım: Kromatografi yöntemleri. • Görsel Materyaller: Kromatografi şemaları. • Tartışma: Kromatografinin uygulama alanları. | Öğrencilerden kromatografi yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
[1] Hışıl, Y., 2008, Enstrümental Gıda Analizleri, Güncellenmiş Genişletilmiş 5. Baskı, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Ders Kitapları Yayın No: 48, Bornova, İzmir. [2] Skoog, A.D., West, D.M., Holer, F.J., 1999, Analitik Kimya Temelleri, . Kılıç, E. ve Köseoğlu, F. (Çeviri editörleri), Bilim Yayıncılık, 7. Baskı, Ankara. [3] Yetim H., Çam M. 2009. Enstrümental Gıda Analizleri. Erciyes Üniversitesi Yayınları. No:175, Kayseri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 |