Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GDT707 | ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Endüstriyel mikroorganizmalar, rekombinant mikroorganizmalar ve genel özellikleri, fermente gıda ve içecekler, gıda katkı maddeleri, enzimler, sağlıkla ilgili ürünler, kimyasallar ve yakıtların üretiminde, bazı atıkların arıtılmasında mikroorganizmaların kullanılması konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Bölüm Öğretim Üyesi
1 | Endüstriyel mikrobiyolojinin tanımı ve önemini öğrenir. |
2 | Mikroorganizmaların fizyolojisini öğrenir. |
3 | Endüstriyel mikroorganizmaları öğrenir. |
4 | Fermentasyon ve fermentasyon ürünlerini öğrenir. |
5 | Mikroorganizmalar kullanılarak üretilen ve endüstriyel önemi olan ürünleri öğrenir. |
6 | Endüstriyel Mikrobiyolojide kullanılan rekombinant türlerin genetik mühendisliği yöntemleri kullanılarak eldesini öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Endüstriyel mikroorganizmalar tarafından üretilen primer ve sekonder metabolitler, antibiyotikler, vitaminler ve aminoasitler, steroidler, enzimler, alkollü içkiler (şarap, bira), damıtık alkollü içecekler, etanol, sirke, sitrik asit ve diğer organik bileşikler, endüstriyel mantarlar ve mayalar hakkında genel bilgi.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Ders işleniş tanım ve uygulama imkanlarının anlatılması | Yok | • Anlatım: Dersin tanımı ve uygulama imkanları. • Soru-Cevap: Dersin içeriği hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Dersin genel çerçevesini gösteren grafikler. | Öğrencilerden dersin kapsamı hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
2 | Mikrobiyal Fizyoloji | Yok | • Anlatım: Mikrobiyal fizyolojinin temel ilkeleri. • Soru-Cevap: Mikrobiyal fizyolojinin önemi üzerine tartışma. • Görsel Materyaller: Mikrobiyal hücre yapısını gösteren grafikler. | Öğrencilerden mikrobiyal fizyoloji hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
3 | Endüstriyel Mikroorganizmalar | Yok | • Anlatım: Endüstriyel mikroorganizmaların tanımı ve önemi. • Görsel Materyaller: Endüstriyel mikroorganizmaları gösteren grafikler. • Tartışma: Farklı mikroorganizmaların endüstriyel uygulamalardaki rolleri. | Öğrencilerden endüstriyel mikroorganizmalar hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | Fermentasyon | Yok | • Anlatım: Fermentasyon süreci ve türleri. • Soru-Cevap: Fermentasyonun gıda teknolojisindeki önemi. • Görsel Materyaller: Fermentasyon süreçlerini gösteren grafikler. | Öğrencilerden fermentasyon süreci hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | Fermentörler, Endüstriyel Çapta Fermantasyon | Yok | • Anlatım: Fermentörlerin tanımı ve endüstriyel çapta kullanımları. • Görsel Materyaller: Fermentör tiplerini gösteren grafikler. • Tartışma: Endüstriyel fermantasyon süreçlerinin avantajları. Quiz | Öğrencilerden fermentörler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | Fermentörlerde Kullanılan Besiyerleri ve Fermentasyon Yöntemleri | Yok | • Anlatım: Fermentörlerde kullanılan besiyerleri ve yöntemleri. • Görsel Materyaller: Besiyerlerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Farklı besiyerlerinin etkileri üzerine tartışma. | Öğrencilerden fermentörlerde kullanılan besiyerleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
7 | Fermente Gıda ve Fermente İçecekler | Yok | • Anlatım: Fermente gıdalar ve içeceklerin tanımı ve önemi. • Görsel Materyaller: Fermente gıda ve içecek örnekleri. • Tartışma: Fermente ürünlerin sağlık üzerindeki etkileri. | Öğrencilerden fermente gıdalar hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | Gıda Katkı Maddeleri | Yok | • Anlatım: Gıda katkı maddelerinin tanımı ve kullanımları. • Görsel Materyaller: Katkı maddelerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Katkı maddelerinin avantajları ve dezavantajları. | Öğrencilerden gıda katkı maddeleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
9 | Mikrobiyal Enzimler | Yok | • Anlatım: Mikrobiyal enzimlerin tanımı ve işlevleri. • Görsel Materyaller: Mikrobiyal enzim örnekleri. • Tartışma: Enzimlerin gıda teknolojisindeki rolleri. | Öğrencilerden mikrobiyal enzimler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | Sağlıkla İlgili Ürünler | Yok | • Anlatım: Sağlıkla ilgili ürünlerin tanımı ve önemi. • Görsel Materyaller: Sağlık ürünlerini gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Sağlık ürünlerinin faydaları hakkında tartışma. | Öğrencilerden sağlıkla ilgili ürünler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | Vitaminler, Polimerler, Tarım Ürünleri | Yok | • Anlatım: Vitaminler, polimerler ve tarım ürünlerinin tanımı. • Görsel Materyaller: Bu bileşenleri gösteren grafikler. • Tartışma: Bu bileşenlerin önemi üzerine tartışma. | Öğrencilerden vitaminler, polimerler ve tarım ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
12 | Endüstriyel Kimyasallar ve Yakıtlar | Yok | • Anlatım: Endüstriyel kimyasallar ve yakıtların tanımı. • Görsel Materyaller: Kimyasalları ve yakıtları gösteren grafikler. • Soru-Cevap: Bu bileşenlerin endüstrideki rolleri. | Öğrencilerden endüstriyel kimyasallar ve yakıtlar hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | Mikroorganizmaların çevresel Rolleri | Yok | • Anlatım: Mikroorganizmaların çevredeki rolleri. • Görsel Materyaller: Çevresel mikroorganizmaları gösteren grafikler. • Tartışma: Çevre üzerindeki etkileri üzerine tartışma. | Öğrencilerden mikroorganizmaların çevresel rolleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
14 | Genel Tekrar | Yok | • Anlatım: Dersin genel tekrarı ve önemli noktaların vurgulanması. • Görsel Materyaller: Ders boyunca kullanılan grafiklerin gözden geçirilmesi. • Soru-Cevap: Öğrencilerin sorularının yanıtlanması. | Öğrencilerden ders boyunca öğrendikleri konuları gözden geçirmeleri istenecek. |
1- Genel Mikrobiyoloji, 4. Baskı. Prof. Dr. M. Öner. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova İzmir. (2001) 2- Industrial Microbiology: An Introduction. Michael J. Waites, Neil L. Morgan, John S. Rockey, Gary Higton (2001) Blackwell Science Ltd. 3- Gıda Mikrobiyolojisi 3. Baskı. Editörler Prof. Dr. Adnan Ünlütürk ve Prof. Dr. Fulya Turantaş (2003) META Yayınevi 4- Manual of Industrial Microbiology and Biotechnology. Arnold L. Demain et. al., (1999) ASM Press. 5- Biology of the Prokaryotes. J. Lengeler, G. Drews, H. Schlegel (1999) Blackwell Science. 6- Bacillus subtilis and Its Closest Relatives: from Genes to Cells Abraham L. Sonenshein, James A. Hoch, and Richard M. Losick (1999) ASM Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 6 | 6 | 36 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 |