Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GDT702 | ALKOLLÜ VE ALKOLSÜZ İÇECEKLER TEKNOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı: öğrencilere içecek çeşitlerinin tanıtılması ve sağlıklı, güvenilir ve pratik bir şekilde içecek çeşitlerini hazırlayacak seviyeye getirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Cemhan DOĞAN
1 | 1. Genel olarak içecek çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur |
2 | 2. Çay, Bitki çayları, Kahve, Latte, Salep vb. sıcak içecek çeşitleri üretebilir |
3 | 3. Soğuk çay, Gazoz, Meyve suyu, Limonata, Şalgam, Şerbet vb. soğuk içecek çeşitlerini üretebilir |
4 | 4. İçecekleri kaliteli, sağlıklı ve helal bir şekilde üretebilir. |
5 | 5. İçeceklerin standart reçetesini oluşturabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Soğuk ve sıcak içeceklerin kaliteli, sağlıklı ve helal bir şekilde üretilebilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Çay, Yeşil çay | yok | • Anlatım: Çay ve yeşil çayın tarihçesi, üretim aşamaları, işleme yöntemleri ve sağlık üzerindeki etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Çay ve yeşil çayın beslenme açısından farkları ve sağlık yararları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Çay işleme aşamalarını gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Çay ve yeşil çayın tüketim şekilleri ve farklı kültürlerdeki önemi tartışılacak. | Öğrencilerden çay ve yeşil çayın üretim süreçleri ve sağlık üzerindeki etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
2 | Kahve,Latte, | var | • Anlatım: Kahve çeşitleri, kahvenin işlenme yöntemleri, latte yapımı ve kahvenin sağlık üzerindeki etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Kahvenin türleri, latte yapımında kullanılan süt ve kahve oranları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Latte hazırlama sürecini ve kahvenin işlenme aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Öğrenciler, kahve ve latte hazırlama üzerine pratik yapacaklar. | Öğrencilerden kahve çeşitleri ve latte yapımı hakkında bilgi edinmeleri istenecek |
3 | Kakao,Salep,Sıcak Çikolata,Meyve Özleri | yok | • Anlatım: Kakao, salep, sıcak çikolata ve meyve özlerinin üretim süreçleri ve sağlık üzerindeki etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Kakao ve salep gibi içeceklerin beslenmedeki yeri ve sıcak içeceklerde kullanılan meyve özleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Kakao ve salep üretimini gösteren grafikler ve meyve özlerinin işlenme süreçleri gösterilecek. • Tartışma: Kakao, salep ve sıcak çikolatanın farklı kültürlerdeki önemi tartışılacak. | Öğrencilerden kakao, salep, sıcak çikolata ve meyve özleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | Ihlamur,Kuşburnu,Ahududu | var | • Anlatım: Ihlamur, kuşburnu ve ahududunun biyolojik yapıları, işlenme süreçleri ve sağlık yararları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Bu bitki çaylarının işlenme yöntemleri ve beslenme açısından katkıları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Ihlamur, kuşburnu ve ahududu çayı üretim süreçlerini gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Öğrenciler, bu bitkisel çayları hazırlama ve tadım üzerine pratik yapacaklar. | Öğrencilerden ıhlamur, kuşburnu ve ahududu hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | içecek servisi | yok | • Anlatım: İçeceklerin servise hazırlanma süreçleri, sunum teknikleri ve servis standartları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: İçecek servisinde dikkat edilmesi gereken kurallar ve servis kalitesini artırma yöntemleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: İçecek servisinde kullanılan araç gereçler ve teknikleri gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Servis kalitesinin müşteri memnuniyetine etkisi ve profesyonel içecek servisi yöntemleri tartışılacak. | Öğrencilerden içecek servisi standartları ve sunum teknikleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | Gazlı İçecekler(maden suyu,soda çeşitleri)-Su | var | • Anlatım: Gazlı içeceklerin üretim süreçleri, maden suyu ve sodanın özellikleri, suyun içecek endüstrisindeki yeri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Gazlı içeceklerin üretim aşamaları ve sağlık açısından etkileri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Maden suyu ve soda üretim süreçlerini gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Öğrenciler, gazlı içeceklerin tat testi ve kalite kontrolü üzerine pratik yapacaklar. | Öğrencilerden maden suyu, soda ve gazlı içecekler hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
7 | Ayran , Taze ve Fabrikasyon meyve suları | yok | • Anlatım: Ayranın ve taze/fabrikasyon meyve sularının üretim aşamaları, kalite standartları ve besin değerleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Ayranın üretim süreci ile fabrikasyon ve taze meyve suları arasındaki farklar hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Ayran ve meyve suyu üretim süreçlerini gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Taze ve fabrikasyon meyve sularının besin değerleri ve tüketici tercihlerine etkisi tartışılacak | Öğrencilerden ayran, taze ve fabrikasyon meyve suları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | Soğuk çay, Limonata | var | • Anlatım: Soğuk çay ve limonatanın üretim süreçleri, sağlık üzerindeki etkileri ve tüketim trendleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Soğuk çayın ve limonatanın üretim süreçleri, raf ömrü ve lezzet standartları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Soğuk çay ve limonata üretim aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Öğrenciler, soğuk çay ve limonata yapımına yönelik pratik uygulamalar yapacaklar. | Öğrencilerden soğuk çay ve limonata üretimi ve tüketim trendleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
9 | Şerbet Çeşitleri | yok | • Anlatım: Farklı şerbet çeşitleri, bunların üretim yöntemleri ve tarihsel/kültürel önemi teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Şerbetlerin hazırlanış şekilleri ve beslenme açısından katkıları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Şerbet çeşitlerinin üretim süreçlerini gösteren grafikler ve görseller kullanılacak. • Tartışma: Şerbetlerin geleneksel Türk mutfağındaki yeri ve farklı türlerin özellikleri tartışılacak. | Öğrencilerden farklı şerbet çeşitleri ve bunların tarihsel/kültürel önemi hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | Soğuk Çikolata, MilkShake | var | • Anlatım: Soğuk çikolata ve milkshake'in üretim aşamaları, kullanılan malzemeler ve tüketim trendleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Soğuk çikolata ve milkshake yapımında kullanılan malzemelerin seçimi ve sağlık üzerindeki etkileri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Soğuk çikolata ve milkshake yapım aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Öğrenciler, soğuk çikolata ve milkshake hazırlama üzerine pratik yapacaklar. | Öğrencilerden soğuk çikolata ve milkshake yapımı hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | Boza | yok | • Anlatım: Bozanın tarihçesi, üretim süreci ve sağlık açısından faydaları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Bozanın geleneksel üretim yöntemleri, fermantasyon süreci ve besin değeri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Boza üretim aşamalarını ve fermantasyon sürecini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Bozanın geleneksel Türk mutfağındaki yeri ve modern üretim teknikleri tartışılacak. | Öğrencilerden boza üretim süreci ve sağlık yararları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
12 | Kefir, Şalgam | var | • Anlatım: Kefir ve şalgamın biyolojik özellikleri, üretim süreçleri ve sağlık üzerindeki etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Kefir ve şalgamın fermantasyon süreçleri ve probiyotik özellikleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Kefir ve şalgam üretim süreçlerini ve fermantasyon aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Öğrenciler, kefir ve şalgam üretimi ve tadımına yönelik pratik uygulamalar yapacaklar. | Öğrencilerden kefir ve şalgam üretimi ve sağlık üzerindeki etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | soğuk içecek servisi | yok | • Anlatım: Soğuk içeceklerin servise hazırlanma süreçleri, sunum teknikleri ve servis standartları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Soğuk içecek servisi sırasında dikkat edilmesi gereken kurallar ve servis kalitesini artırma yöntemleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Soğuk içecek servisine yönelik sunum ve düzenlemeyi gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Soğuk içecek servisi sırasında müşteri memnuniyetini artırma yöntemleri tartışılacak. | Öğrencilerden soğuk içecek servisi ve sunum teknikleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
14 | Alkol ihtiva eden gazlı içeceklerin( kola, portakal aromalı gazlı içecek, meyveli maden suları vb.) ve bütün içeceklerin helallik yönünden irdelenmesi | yok | • Anlatım: Alkol içeren gazlı içecekler ve diğer içeceklerin İslami helallik yönünden değerlendirilmesi teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: İslami kurallar çerçevesinde içeceklerde alkol içeriğinin nasıl değerlendirildiği ve helal sertifikalandırma süreçleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: İçeceklerin helal sertifikalandırma süreçlerini gösteren şemalar ve grafikler kullanılacak. • Tartışma: Helal sertifikalı içeceklerin üretimi ve tüketiciler üzerindeki etkisi tartışılacak. | Öğrencilerden alkol içeren içeceklerin helallik açısından değerlendirilmesi ve sertifikalandırma süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
1.Yüksek lisans, doktora ders notları 2.Megep ders notları 3.Bilimsel videolar 3.TSE Helal Gıda kongreleri kitapçıkları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 2 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |