Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GDT127 | ÖZEL GIDALAR TEKNOLOJİSİ | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Farklı yörelere ait ürünlerin üretimi, ürünlerin özelliklerinde yörenin etkisini öğretebilmek
Doç. Dr. Nurcan DOĞAN
1 | Farklı yörelere ait ürünler ile ilgili bilimsel ve teknik alanda kendini geliştirir |
2 | Türk Gıda Kodeksi ve mevzuata uygun olarak farklı yöresel ürünleri üretir. |
3 | Yöresel ürünler üreten firmalarda takım çalışmasına yatkın olur |
4 | Farklı yöresel ürünler ile ilgili AR-GE yapabilecek yeteneğe sahip olur. |
5 | Yöresel ürünlerin üretimindeki makineleri kullanır. |
6 | Ekonomik ve piyasada rekabet edebilir yöresel ürünler üretir. |
7 | Yöresel ürünler üretimi yaparken mesleki etiğe uygun hareket eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ülkemizin farklı bölgelerinde üretilen ürünler ve üretim yöntemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | İç Anadolu Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: İç Anadolu Bölgesi'nde üretilen ürünlerin genel özellikleri ve kullanım alanları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: İç Anadolu Bölgesi'nde üretilen ürünlerin beslenmedeki yeri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: İç Anadolu Bölgesi'ne özgü ürünlerin üretim süreçlerini gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: İç Anadolu Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin üretim ve kalite kontrol süreçleri tartışılacak. | Öğrencilerden İç Anadolu Bölgesi'nde üretilen temel gıda ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
2 | İç Anadolu Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: İç Anadolu Bölgesi'nin diğer önemli ürünlerinin üretim teknikleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Ürünlerin saklama ve kalite artırıcı işlemler hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Üretim süreçlerini gösteren detaylı şemalar kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen farklı bir ürünün üretim ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: İç Anadolu Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin kalite standartları tartışılacak. | Öğrencilerden farklı İç Anadolu Bölgesi ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
3 | Marmara Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Marmara Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin genel özellikleri ve üretim teknikleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Marmara Bölgesi ürünlerinin ekonomik değeri ve besin içeriği hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Marmara Bölgesi'ne özgü ürünlerin üretim süreçlerini gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Marmara Bölgesi'ne özgü ürünlerin gıda sanayisindeki rolü tartışılacak. Ev ödevi | Öğrencilerden Marmara Bölgesi'ne özgü temel gıda ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | Marmara Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Marmara Bölgesi'nin diğer önemli gıda ürünleri ve bu ürünlerin üretim süreçleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Marmara Bölgesi'nin farklı ürünleri ve bunların işleme yöntemleri üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Marmara Bölgesi'nin çeşitli ürünlerinin üretim aşamalarını gösteren şemalar kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen farklı bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Marmara Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin işlenmesi ve kalite kontrol süreçleri tartışılacak. | Öğrencilerden Marmara Bölgesi'nin farklı gıda ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | Karadeniz Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Karadeniz Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin özellikleri ve üretim teknikleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Karadeniz Bölgesi'nin tarımsal ürünlerinin beslenmeye ve ekonomik değere katkıları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Karadeniz Bölgesi'nde üretilen temel gıda ürünlerinin üretim süreçlerini gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Karadeniz Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin üretim aşamaları ve kalite kontrolü tartışılacak. | Öğrencilerden Karadeniz Bölgesi'ne özgü gıda ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | Karadeniz Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Karadeniz Bölgesi'nin diğer önemli gıda ürünleri ve bu ürünlerin üretim teknikleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Karadeniz Bölgesi'nde üretilen ürünlerin kalite artırma yöntemleri ve saklama koşulları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Karadeniz Bölgesi'nde üretilen farklı gıda ürünlerinin üretim süreçlerini gösteren şemalar kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen farklı bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Karadeniz Bölgesi'ne özgü ürünlerin işlenmesi ve kalite kontrolü tartışılacak. | Öğrencilerden Karadeniz Bölgesi'nde üretilen farklı gıda ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
7 | Akdeniz Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Akdeniz Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin özellikleri ve üretim süreçleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Akdeniz Bölgesi'nde yetiştirilen gıda ürünlerinin beslenme ve sağlık üzerindeki etkileri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Akdeniz Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin üretim aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Akdeniz Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin gıda sanayisindeki önemi tartışılacak. | Öğrencilerden Akdeniz Bölgesi'ne özgü gıda ürünleri ve bu ürünlerin sağlık açısından faydaları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | Akdeniz Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Akdeniz Bölgesi'nde üretilen diğer önemli gıda ürünleri ve bu ürünlerin işlenme teknikleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Akdeniz Bölgesi ürünlerinin işlenmesi sırasında karşılaşılan kalite sorunları ve çözüm yöntemleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Akdeniz Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin işleme aşamalarını gösteren şemalar kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen farklı bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Akdeniz Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin kalite kontrol yöntemleri tartışılacak. | Öğrencilerden Akdeniz Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin işlenmesi ve kalite kontrolü hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
9 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne özgü tarımsal ve hayvansal ürünler, üretim teknikleri ve işlenme süreçleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin beslenmeye ve ekonomik sisteme katkıları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne özgü ürünlerin üretim süreçlerini gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin işlenmesi ve kalite kontrolü tartışılacak. | Öğrencilerden Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne özgü gıda ürünleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne özgü diğer gıda ürünleri, üretim ve işleme teknikleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin işleme sırasında karşılaşılan zorluklar ve kalite kontrol süreçleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Bölgedeki diğer ürünlerin üretim aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen farklı bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin işlenmesi ve kalite kontrol süreçleri tartışılacak. | Öğrencilerden Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen diğer gıda ürünleri ve bu ürünlerin işlenme süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | Ege Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Ege Bölgesi'ne özgü gıda ürünleri ve bu ürünlerin üretim süreçleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Ege Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin beslenmeye katkıları ve ticari değeri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Ege Bölgesi'ne özgü ürünlerin üretim aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Ege Bölgesi'ne özgü ürünlerin üretim süreçleri ve kalite kontrol yöntemleri tartışılacak. | Öğrencilerden Ege Bölgesi'ne özgü gıda ürünleri ve bu ürünlerin üretim süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
12 | Ege Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Ege Bölgesi'nde üretilen diğer gıda ürünleri, işlenme teknikleri ve kalite kontrol süreçleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Ege Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin kalite artırıcı yöntemleri ve işleme sırasında karşılaşılan sorunlar hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Ege Bölgesi'nde üretilen ürünlerin işleme aşamalarını gösteren grafikler kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen farklı bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Ege Bölgesi'nde üretilen ürünlerin kalite kontrol süreçleri ve işleme zorlukları tartışılacak. | Öğrencilerden Ege Bölgesi'nde üretilen diğer gıda ürünleri ve kalite kontrol yöntemleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | Doğu Anadolu Bölgesi ürünleri | İlgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Doğu Anadolu Bölgesi'ne özgü tarımsal ve hayvansal gıda ürünleri, üretim süreçleri ve işlenme teknikleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Doğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin ticari değeri ve beslenmeye katkıları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Doğu Anadolu Bölgesi'ne özgü ürünlerin üretim süreçlerini gösteren şemalar kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Doğu Anadolu Bölgesi'ne özgü ürünlerin işlenmesi ve kalite kontrol süreçleri tartışılacak. | Öğrencilerden Doğu Anadolu Bölgesi'ne özgü gıda ürünleri ve bu ürünlerin üretim süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
14 | Doğu Anadolu Bölgesi ürünleri | lgili haftadan seçilen bir ürünün üretimi ve kalite özelliklerinin irdelenmesi | • Anlatım: Doğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen diğer gıda ürünleri, üretim ve işlenme süreçleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Doğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen gıda ürünlerinin kalite kontrol süreçleri ve ticari önemi hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Doğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen diğer ürünlerin üretim aşamalarını gösteren şemalar kullanılacak. • Uygulama: Haftadan seçilen farklı bir ürünün üretim süreci ve kalite özellikleri incelenecek. • Tartışma: Doğu Anadolu Bölgesi'ne özgü gıda ürünlerinin işlenmesi ve kalite kontrol süreçleri tartışılacak. | Öğrencilerden Doğu Anadolu Bölgesi'nde üretilen diğer gıda ürünleri ve kalite kontrol süreçleri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
Altan, A. (2006) Özel Gıdalar Teknolojisi, Çukurova Üniversitesi, Genel Yayın No: 178, Ders Kitapları No: 55-7, 7. Baskı, Adana.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | ||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 |