Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEK001 | ÇEVRE KORUMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak.
Öğr. Gör. Dr. Esra Özge AYGÜL
1 | Çevrenin tanımını yapar, çevrenin önemini kavrar ve çevre bilinci kazanır. |
2 | Çevre kirliliğinin tanımlar, çevre kirliliklerini sınıflandırır. |
3 | Enerji, korunumu ve eldesi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | İsraf ve tasarruf konusu hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Tıbbi atıkların bertarafı, atık suların arıtılması konularında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hava, su, toprak kirlilikleri, kirlilik nedenleri ve kirliliğe karşı alınacak önlemler. Gürültünün tanımı, kaynakları ve gürültüye karşı alınacak önlemler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve Kirlilik Tanımları | • Anlatım: Çevre ve kirlilik kavramları teorik olarak tanımlanacak. • Soru-Cevap: Çevre ve kirliliğin farklı boyutları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Çevre kirliliğinin çeşitli türlerini ve etkilerini gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Çevre kirliliğinin günümüzdeki önemi ve etkileri tartışılacak. | Öğrencilerden çevre kirliliği ve etkileri hakkında temel bilgi edinmeleri istenecek. |
2 | Su ve Toprak Kirliliği | • Anlatım: Su ve toprak kirliliğinin kaynakları ve etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Su ve toprak kirliliğinin nasıl önlenebileceği hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Su ve toprak kirliliğini ve bu kirliliklerin etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Su ve toprak kirliliği ile mücadele yöntemleri tartışılacak. | Öğrencilerden su ve toprak kirliliği üzerine bilgi edinmeleri istenecek. |
3 | Gürültü ve Gürültü Kirliliği | • Anlatım: Gürültü kirliliği ve bunun çevresel ve sağlık üzerindeki etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Gürültü kirliliğini azaltma yöntemleri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Gürültü kirliliğini ve bunun etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Gürültü kirliliğinin sağlık üzerindeki etkileri tartışılacak. Ödev | Öğrencilerden gürültü kirliliği ve bunun etkileri üzerine bilgi edinmeleri istenecek. |
4 | Enerji | • Anlatım: Enerji türleri ve enerji kullanımının çevresel etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Yenilenebilir enerji kaynaklarının çevre üzerindeki faydaları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Farklı enerji türlerini ve bunların çevresel etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Yenilenebilir enerji kaynaklarının çevresel sürdürülebilirliğe katkısı tartışılacak. | Öğrencilerden enerji türleri ve çevresel etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
5 | İsraf | • Anlatım: İsraf kavramı ve çevresel etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: İsrafın nasıl azaltılabileceği ve sürdürülebilir tüketim alışkanlıkları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: İsrafın doğrudan çevresel etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: İsrafın çevreye olan uzun vadeli etkileri ve bu durumu azaltma yöntemleri tartışılacak. | Öğrencilerden israf ve çevreye olan etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
6 | Geri Dönüşüm | • Anlatım: Geri dönüşümün çevresel ve ekonomik faydaları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Geri dönüşüm sürecinin nasıl işlediği ve bu sürecin çevreye katkıları üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Geri dönüşüm sürecini gösteren şemalar ve infografikler kullanılacak. • Tartışma: Geri dönüşüm uygulamalarının yaygınlaştırılmasının önemi ve faydaları tartışılacak. | Öğrencilerden geri dönüşüm ve bu sürecin çevresel etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
7 | Tıbbı Atık | • Anlatım: Tıbbi atıkların türleri, bertaraf yöntemleri ve çevresel riskleri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Tıbbi atıkların çevre ve halk sağlığı üzerindeki etkileri hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Tıbbi atık yönetimi sürecini ve çevresel etkilerini gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Tıbbi atıkların güvenli yönetimi ve çevresel riskleri azaltma yöntemleri tartışılacak. | Öğrencilerden tıbbi atık yönetimi ve çevresel etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
8 | Biyogaz | • Anlatım: Biyogazın üretim süreçleri, faydaları ve çevresel etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Biyogaz üretiminin enerji verimliliği ve çevre üzerindeki olumlu etkileri üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Biyogaz üretim süreçlerini ve çevreye olan katkılarını gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Biyogazın sürdürülebilir enerji kaynakları arasında nasıl yer aldığı tartışılacak. | Öğrencilerden biyogaz üretimi ve çevresel katkıları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
9 | Kaya Gazı | • Anlatım: Kaya gazının çıkarılma yöntemleri ve çevresel etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Kaya gazı çıkarımının çevreye olan zararları ve alternatif enerji kaynakları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Kaya gazı çıkarma süreçlerini ve çevresel etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Kaya gazı çıkarımının avantajları ve dezavantajları tartışılacak. | Öğrencilerden kaya gazı ve çevresel etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
10 | Enerji Verimliliği | • Anlatım: Enerji verimliliği kavramı, enerji tasarrufu yöntemleri ve çevresel faydaları teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Enerji verimliliğinin artırılmasının çevreye katkıları hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Enerji verimliliği uygulamalarını ve bunların çevresel etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Enerji verimliliği ve sürdürülebilir enerji kullanımının çevre üzerindeki önemi tartışılacak. | Öğrencilerden enerji verimliliği ve sürdürülebilir enerji kaynakları hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
11 | Küresel Isınma | • Anlatım: Küresel ısınma, iklim değişikliği ve bu sürecin çevre üzerindeki etkileri teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Küresel ısınmanın nedenleri ve alınabilecek önlemler hakkında sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Küresel ısınmanın dünya üzerindeki etkilerini gösteren grafikler kullanılacak. • Tartışma: Küresel ısınmanın uzun vadeli çevresel sonuçları ve bireysel/kurumsal önlemler tartışılacak. | Öğrencilerden küresel ısınma ve iklim değişikliği hakkında bilgi edinmeleri istenecek |
12 | Atık su arıtma | • Anlatım: Atık su arıtma yöntemleri ve bu süreçlerin çevre üzerindeki önemi teorik olarak anlatılacak. • Soru-Cevap: Atık su arıtmanın nasıl yapıldığı ve çevreye olan katkıları üzerine sorular yöneltilecek. • Görsel Materyaller: Atık su arıtma süreçlerini ve bu süreçlerin çevreye olan katkılarını gösteren şemalar kullanılacak. • Tartışma: Atık su arıtmanın çevreye olan önemi ve yaygınlaştırılmasının önemi tartışılacak. | Öğrencilerden atık su arıtma yöntemleri ve çevresel etkileri hakkında bilgi edinmeleri istenecek. |
13 | Öğrenci Sunumları | • Anlatım: Öğrenciler seçtikleri çevre koruma ile ilgili bir konuyu sunum olarak sınıfta paylaşacaklar. • Görsel Materyaller: Sunumların daha etkili olması için öğrenciler çeşitli görsel materyaller kullanacaklar. • Tartışma: Her sunumdan sonra sınıf genelinde tartışma yapılacak ve sunumlarda değinilen konuların derinlemesine incelenmesi sağlanacak. | Öğrencilerden çevre koruma ile ilgili bir konu hazırlayıp sunum yapmaları istenecek. |
14 | Öğrenci Sunumları | • Anlatım: Öğrenciler seçtikleri çevre koruma ile ilgili bir konuyu sunmaya devam edecekler. • Görsel Materyaller: Sunumların görselliğini artırmak için çeşitli grafikler, fotoğraflar ve videolar kullanılacak. • Tartışma: Sunum sonrası sorular yöneltilerek öğrencilerin konuyu daha iyi anlaması sağlanacak. | Öğrenciler sunumlarını tamamlayıp sınıf içinde paylaşacaklar. |
Erkul, H. (Ed) (2012). ÇEvre Koruma, Detay Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 69 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 2 |