Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TKY001 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere; kalite kavramı, tarihsel süreci , toplam kalite anlayışının ortaya çıkışı ve günümüzdeki uygulamalarını öğretmektir.
Bölüm Öğretim Üyesi
1 | Kalite kavramını tanımlar. |
2 | Toplam kalite yönetimini açıklar. |
3 | Kalite çemberlerini tartışır. |
4 | Süreç yönetimini hakkında açıklama yapabilir. |
5 | Kalite yönetim sistem standartlarını özetler. |
6 | Sigma ve altı sigmayı tanımlar. |
7 | Yalın üretimi açıklar. |
8 | Kalite yönetim araçlarını kullanır. |
9 | Toplam kalite yönetiminin tarihsel sürecini açıklar. |
10 | Kaliteye yön veren önde gelen isimleri listeler. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Kalite, kalitenin tarihsel süreci, kaliteye yön verenler, toplam kalite yönetimi, kalite maliyetleri, kalite kültürü ve kurumsal kültür, kalite yönetimi araçları, kalite çemberi, süreç yönetimi, yalın üretim, altı sigma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İnsanlığın gelişim ihtiyacı ve kalite | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
2 | Kalitenin Tarihsel Gelişimi ve Kaliteye Yön Veren Öncüler | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
3 | Kurumsal Kültür, Kalite Kültürü ve Kalite Yönetimi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
4 | Kalite Yönetimi Araçları | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği, Quiz | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
5 | Kalite Yönetiminde Müşteriyi Dinlemek | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
6 | Kalite Çemberleri | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
7 | İstatistiksel Kalite Kontrol | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
8 | Süreç Yönetimi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
9 | Toyota Üretim Sistemi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
10 | Yalın Üretim ve Yalın Hizmet Felsefesi | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
11 | Kalite Yönetim Sistem Standartları | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
12 | Altı Sigma | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
13 | Toplam kalite yönetiminde vaka çalışmaları | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
14 | Genel Tekrar | Anlatım yöntem, Soru-cevap tekniği | Ders kaynaklarından bilgi edinilmesi |
Toplam Kalite Yönetimi Prof. Dr. İsmail Efil Dora Yayınları Toplam Kalite Yönetimi Prof. Dr. Orhan Küçük Seçkin Yayınevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 |