[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
ADSÖL-047 Modern Mimarlık Tarihi Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

[Onlisans]



Mimarlık ve iç mimarlık tarihine yönelik geçmişten günümüze kadar tasarımda etkili olan tarz, stil ve akımların incelenmesi, günümüz mimarisi üzerindeki etkileri dersin amacını oluşturmaktadır.


Öğr. Gör. Aysel KAVASOĞULLARI


1 Modern mimarlıkta tarihsel gelişimi anlatabilecektir.
2 Modern mimarlıktaki akımlar, kuramlar ve manifestoları ayırt edebilecektir.
3 Modern mimarlık tarihinde mimarları tanıyabilecektir.
4 Modern mimarlıktaki öncü eserleri analiz edip yorumlayabilecektir.
5 Modern mimarlık tarihinde önemli eserleri öğrenecektir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders; Modern mimarlığın tarihsel gelişimini, modern mimarlık akımlarını, öncü ve önemli mimarları ve eserleri içermektedir.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 18.yy ve 19.yy başlarında sanat ve mimarlıktaki gelişmeler
2 Expo Fuarları, Yapı Fuarları
3 Art Nouveau Akımı ve Etkisi
4 Arts and Crafts Akımı
5 Konstrüktivizm ve Dekonstrüktivizm
6 De Stıjl (neo plastizm) ve Ekspresyonizm Akımı
7 Bauhaus ve Etkisi
8 Kübizm ve Pürizm
9 Fütürizm, Metobolizm, Brütalizm
10 Modernizm ve Post Modernizm
11 Hı-Tech Akımı ve Eserleri
12 Minimalizm-Maximalizm
13 Art Deco ve Avangard Stil
14 Pop Art ve Retro Tarzı

Roth, L., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınları, İstanbul, 1999., Öğretim elemanı ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Quiz 2 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 4 8
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
[ToplamIsYuku] 75

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16
[OC] 1 4 3 4
[OC] 2 3 3 3
[OC] 3 3 2 3
[OC] 4 3 2 3
[OC] 5 3 2 3
[PCOCAciklama]