Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-019 | Stratejik Düşünce Analizi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bireyin stratejik düşünme yetkinliği, bu yetkinlikleri kullanarak kendine hem bireysel hem de kurumsal anlamda üstünlükler kurmasına yardımcı olan stratejiler geliştirmesini sağlar.
Esra Akay
1 | Stratejik düşünmenin ne olduğunu bilir. |
2 | Kritik durumlarda stratejik düşünme sistemlerini kullanabilir. |
3 | Karar verme süreci hakkında bilgi sahibi olur ve bunu problem çözmede kullanabilir. |
4 | Problem çözme tekniklerini öğrenir |
5 | Farklı profillerdeki inanların nasıl karar verdiklerini öğrenir |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır.
Düşünce temelleri Karar mekanizması Karar vermenin duygusal ve mantıksal boyutu Stratejik/taktik fark ve benzerlikleri Davranış Kişisel hedef belirleme ve birey Karar verme methodları Oyun teorisi Beyin haritaları Sağ/sol beyin kullanımı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve amaçların paylaşılması | ||
2 | Strateji nedir? İlgili kavram ve terimler | ||
3 | Stratejik Düşünme ve Düşünmenin temelleri | ||
4 | Stratejik Düşünme ve Karar Verme Süreci | ||
5 | Stratejik Düşünme Ortamının Hazırlanması: Vizyon, Misyon Değerler | ||
6 | Stratejik Düşünme Biçimi: Geçmiş, Şimdi ve Gelecek | ||
7 | Düşünce Süreçleri ve Karar Mekanizması | ||
8 | Stratejik Düşünmenin Farklı Alanlarda Kullanımı | ||
9 | Davranış Biçimleri ve Duygusal Etkiler | ||
10 | Problem Çözme ve Genel Kavramları-1 | ||
11 | Problem Çözme ve Genel Kavramları-2 | ||
12 | Problem Biçimleri ve Süreci | ||
13 | Bilgi Toplama ve Çözüm Üretme: Beyin Haritaları | ||
14 | Hayal Kurmanın Önemi |
Mikael Krogerus,Karar Kitabı: Stratejik Düşünme Üzerine 50 Model, The Kitap yayaınları, Jay Heinrichs,Stratejik İkna,Diyojen Yayıncılık Susan Clayton, Strateji Geliştirme, 1999, Hayat Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 |