GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BPR719 YAPAY ZEKAYA GİRİŞ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu derste öğrenci, insan düşünme ve karar verme sistemine uygun yapay zekâ uygulamalarını ve kontrol yöntemlerini tanır ve uygular. Yapay zekâ algoritmalarını bilir, bulanık mantık sistemleri, sinir ağları sistemlerini kurabilir.


Öğr. Gör. Harun AKBULUT


1 Yapay zekâ kavramını tanımlayabilme
2 Yapay zekâ algoritmaları ve Turing makinesini anlayabilme.
3 Beynin temel işleyişi ve nöron yapılarını tanımlayabilme
4 Sinir ağları tipleri ve işleyişlerine göre ağ yapıları kurabilme.
5 Bulanık Mantık sistemleri uygulayabilme.
6 Yapay zekâ kontrol uygulama yazılımlarını yapabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Yapay zekâ tanımları, klasik kontrol uygulamaları ile karşılaştırma, Turing makinesi ve işleyişi, Nöron ve sinir iletimleri, İnsan beyninin işleyişi ve yapay sinir ağlarının tipleri, Yapay sinir ağları ve bilgisayarda simülasyonları, Bulanık mantık kavramı, Yapay zekâ kontrol sistemleri ve günümüzde uygulamaları, Yapay zekâ kontrol sistemlerinin endüstride yeri ve uygulamaları, Yapay zekâ robotları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yapay zekaya giriş
2 Yapay zekâ ile ilgili temel kavramlar
3 Klasik kontrol uygulamaları ile karşılaştırma
4 Turing makinesi ve işleyişi
5 Nöron ve sinir iletimleri
6 İnsan beyninin işleyişi ve yapay sinir ağlarının tipleri
7 Yapay sinir ağları ve bilgisayarda simülasyonları
8 Bulanık mantık kavramı
9 Fuzzy logic concept
10 Bulanık mantık sistemleri kurabilmek, bulanıklaştırma, bulanıksızlaştırma
11 Bulanık mantık sistemleri kurmak ve simülasyonları
12 Yapay zekâ kontrol sistemleri ve günümüzde uygulamaları
13 Yapay zekâ kontrol sistemleri ve günümüzde uygulamaları
14 Yapay zekâ robotları

1. Yapay Zeka (Problemler Yöntemler Algoritmalar), Doç. Dr. Vasif Vagifoğlu Nabiyev , Seçkin Yayıncılık, Mayıs 2005 2. Artificial Intelligence: A Modern Approach, (Third edition) by Stuart Russell and Peter Norvig, Aima, 2010.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 24 24
Quiz için Bireysel Çalışma 3 2 6
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5 3 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 3 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 6 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek