Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMDR645 | TARIM MAKİNELERİNDE İLERİ TEKNOLOJİ UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
İleri mühendislik teknolojilerinin tarım makinalarına uygulanmasının öğretilmesi.
-
1 | Fizik ve mühendislikte yeni ve ileri teknolojilerin tarım makinalarında uygulanması, modelleme ve analizini yapabilir. |
2 | Tarımsal mühendislik ar-ge çalışmalarında öncelikli konuların analizini yapabilir. |
3 | Meyillli arazi koşullarında iş makinalarının stabilitesini yapabilir. |
4 | Meyve hasatında hasar mekanizmalarını bilir. |
5 | Biyosistem mühendisliği ve yeni yükseköğretim modellerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarımsal mühendislik ar-ge çalışmalarında öncelikli konuların analizi Boyut analizi ve modellemede kullanılan matematiksel yöntemler Toprak-makina interaksiyonunun mekaniği Boyut transformasyonu, nümerik denklik Traktör dinamiği ve ergonomisi Biyo-sistemlerde görüntü analiz teknikleri Boyutsuz değişken sayılarını azaltma yöntemleri Seralarda iklimlendirme modelleri ve kontrol Ürün kurutma ve soğutmada ısı ve kütle transferi Meyve hasatında hasar mekanizmaları Protein ekstraksiyonunda mühendislik hesapları, Biyolojik atık değerlendirme Biyosistem Mühendisliği ve yeni yükseköğretim modelleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar | ||
2 | Tarımsal mühendislik ar-ge çalışmalarında öncelikli konuların analizi | ||
3 | Toprak-makina interaksiyonunun mekaniği | ||
4 | Traktör dinamiği ve ergonomisi | ||
5 | Meyilli arazi koşullarında iş makinalarının stabilitesi | ||
6 | Robotik uygulamalar | ||
7 | Biyo-sistemlerde görüntü analiz teknikleri | ||
8 | Seralarda iklimlendirme modelleri ve kontrol | ||
9 | Ürün kurutma ve soğutmada ısı ve kütle transferi | ||
10 | Meyve hasatında hasar mekanizmaları | ||
11 | Protein ekstraksiyonunda mühendislik hesapları | ||
12 | Biyolojik atık değerlendirme | ||
13 | Biyosistem Mühendisliği ve yeni yükseköğretim modelleri | ||
14 | Tekrar |
1. Matthews, J. “Progress in Agricultural Physics and Engineering” C.A.B. International, U.K. 2 Uçar, T. “Biyosistem Mühendisliği” Basılmamış ders notları ve kitap.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ev Ödevi | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 |