GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MM622 İLERİ DİNAMİK Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Dinamik konusunda ileri teorileri öğretmek. Karmaşık sistemlerin dinamiğinin analizi tekniklerinin öğretilmesi


Prof. Dr. İlhami YİĞİT


1 Hareketin dinamiği, Rijit cismin 3-boyutlu dinamiği hakkında bilgi sahibi olur
2 Euler denklemleri ve Hesaplamalı çözüm tekniklerini öğrenir
3 Poinsot konstrüksiyonu, Spin kararlılığı Rotasyon ve transformasyon matrisi esaslarını öğrenir
4 Birleşik sistemlerin titreşimini analiz edebilir
5 Hamiltonian sistemler hakkında bilgi sahibi olur

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hareketin dinamiği. Lagrange denklemleri. Rijit cismin 3-boyutlu dinamiği. Euler denklemleri. Hesaplamalı çözüm teknikleri. Poinsot konstrüksiyonu. Spin kararlılığı. Rotasyon matrisi. Birleşik sistemlerin titreşimi. Genelleştirilmiş koordinatlar ve genelleştirilmiş hızlar. Genelleştirilmiş kuvvetler. Genelleştirilmiş impuls ve momentum. Hamiltonian sistemler. Hamilton-Jacobi denklemleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İleri dinamiğe giriş
2 Hareketin dinamiği
3 Lagrange denklemleri
4 Rijit cismin 3-boyutlu dinamiği
5 Euler denklemleri
6 Hesaplamalı çözüm teknikleri.
7 Poinsot konstrüksiyonu. Spin kararlılığı
8 ARA SINAVI
9 Rotasyon ve transformasyon matrisi
10 Birleşik sistemlerin titreşimi
11 Genelleştirilmiş koordinatlar ve genelleştirilmiş hızlar. Genelleştirilmiş kuvvetler.
12 Genelleştirilmiş impuls ve momentum.
13 Hamiltonian sistemler.
14 Hamilton-Jacobi denklemleri.
15 Hamilton-Jacobi denklemleri.
16 DÖNEM SONU SINAVI

1.Greenwood, D.T., 1998, Principles of Dynamics, Prentice Hall. 2.Ying, S.-J., 1997, Advanced dynamics, Reston, VA : American Institute of Aeronautics and Astronautics. 3.Wolovich, W. A., Robotics: Basic Analysis and Design, H.R.W., 4.Fundamentals for Robotic Manipulators,Antti J. Koivo, John Wiley Sons, USA 5.K.Ogata, “System Dynamics.”,Prentice-Hall, 1997. 6.Y.Ercan," Mühendislik Sistemlerinin Modellenmesi ve Dinamiği”, 2003



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 5 6 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Ev Ödevi 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 151

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 5 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4 2
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek