Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MDR606 | HAREKET GEOMETRİSİ VE KUATERNİYONLAR TEORİSİ II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Öğrencilerin, D-modülde temel tanım ve teoremleri bilmesidir.
Prof. Dr. Murat BABAARSLAN
1 | D-Modül kavramını açıklar. |
2 | D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketleri uygular. |
3 | Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişini tanır. |
4 | Holditch teoreminin bir genelleştirilmesini açıklar. |
5 | Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesine örnek verir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
D-Modülde ve E^3 de bir parametrik hareketler, Dual ivme, Eksen yüzeyleri, Yörünge yüzeyleri, D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketler, İntegral invaryantlar, Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişi, Holditch teoreminin bir genelleştirilmesi, Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | D-Modülde ve E^3 de bir parametrik hareketler. | Yoktur | |
2 | Dual ivme. | Yoktur | |
3 | Eksen yüzeyleri. | Yoktur | |
4 | Yörünge yüzeyleri. | Yoktur | |
5 | D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketler. | Yoktur | |
6 | D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketler. | Yoktur | |
7 | İntegral invaryantlar | Yoktur | |
8 | Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişi. | Yoktur | |
9 | Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişi. | Yoktur | |
10 | Holditch teoreminin bir genelleştirilmesi. | Yoktur | |
11 | Holditch teoreminin bir genelleştirilmesi. | Yoktur | |
12 | Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi. | Yoktur | |
13 | Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi. | Yoktur | |
14 | Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi. | Yoktur |
Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Hacısalihoğlu Yayınları, 2021. Kuaterniyonlar ve Geometri, Mustafa Özdemir (e-Book). Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayınları, 2017.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |