GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MDR606 HAREKET GEOMETRİSİ VE KUATERNİYONLAR TEORİSİ II Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Öğrencilerin, D-modülde temel tanım ve teoremleri bilmesidir.


Prof. Dr. Murat BABAARSLAN


1 D-Modül kavramını açıklar.
2 D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketleri uygular.
3 Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişini tanır.
4 Holditch teoreminin bir genelleştirilmesini açıklar.
5 Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesine örnek verir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


D-Modülde ve E^3 de bir parametrik hareketler, Dual ivme, Eksen yüzeyleri, Yörünge yüzeyleri, D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketler, İntegral invaryantlar, Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişi, Holditch teoreminin bir genelleştirilmesi, Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 D-Modülde ve E^3 de bir parametrik hareketler. Yoktur
2 Dual ivme. Yoktur
3 Eksen yüzeyleri. Yoktur
4 Yörünge yüzeyleri. Yoktur
5 D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketler. Yoktur
6 D-Modülde ve çizgiler uzayında bir parametreli hareketler. Yoktur
7 İntegral invaryantlar Yoktur
8 Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişi. Yoktur
9 Dual açılım açısı ve çizgiler uzayına genelleştirilişi. Yoktur
10 Holditch teoreminin bir genelleştirilmesi. Yoktur
11 Holditch teoreminin bir genelleştirilmesi. Yoktur
12 Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi. Yoktur
13 Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi. Yoktur
14 Steiner teoreminin çizgiler uzayına genelleştirilmesi. Yoktur

Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Hacısalihoğlu Yayınları, 2021. Kuaterniyonlar ve Geometri, Mustafa Özdemir (e-Book). Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayınları, 2017.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Ev Ödevi 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 2 3 4 2 2 3 2 3 3 3 4 3
ÖÇ 2 4 4 4 2 3 4 2 2 3 2 3 3 3 4 3
ÖÇ 3 4 4 4 2 3 4 2 2 3 2 3 3 3 4 3
ÖÇ 4 4 4 4 2 3 4 2 2 3 2 3 3 3 4 3
ÖÇ 5 4 4 4 2 3 4 2 2 3 2 3 3 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek