Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEMDR619 | UYARLAMALI İŞARET İŞLEME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Derste, İstatistiksel Sinyal İşlemenin önemli bir alanı olan ve Haberleşme, Kontrol, Radar, Biyomedikal Mühendisliği gibi çok değişik alanlarda kullanılabilen Uyarlamalı Sinyal İşleme tekniklerine matematiksel bir bakış açısıyla yaklaşılarak konunun temellerinin öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır.
Bölüm öğretim elemanları
1 | Uyarlamalı Sinyal İşleme tekniklerinin kullanılmasını gerektiren durumları öğrenir |
2 | Wiener Süzgecini tanıtmak, sinyal süzme, öngörüleme ve yumuşatma için nasıl kullanılacağını öğrenir |
3 | Çeşitli Uyarlamalı Sinyal İşleme tekniklerinin avantajlarını ve dezavantajlarını ve kullanım kısıtları kavrar |
4 | Zamana bağlı değişen durağan olmayan sistem/sinyallerin özelliklerini anlar |
5 | Öğrenilen Uyarlamalı Sinyal İşleme teknikleri tez ve/veya gerçek hayat uygulamalarında kullanır |
Birinci Öğretim
-
-
İstatistiksel süreç ve modellerin gözden geçirilmesi, Wiener süzgeçleri, doğrusal öngörüleme, en dik iniş algoritması LMS (Least-Mean-Square), düzgelenmiş LMS, frekans-alanı ve alt bant uyarlamalı süzgeçler, en küçük kareler yöntemi, döngülü enküçük kareler uyarlamalı süzgeçleri, Kalman süzgeçler, zamanla değişen sistemlerin takibi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | İstatistiksel Süreç ve Modeller | ||
3 | Wiener Süzgeçleri | ||
4 | Doğrusal Öngörüleme | ||
5 | En Dik İniş Algoritması | ||
6 | LMS (Least-Mean-Square) | ||
7 | Düzgelenmiş LMS | ||
8 | Frekans-Alanı ve Altbant Uyarlamalı Süzgeçler | ||
9 | En küçük Kareler Yöntemi | ||
10 | En küçük kareler metodu | ||
11 | Döngülü En küçük Kareler Uyarlamalı Süzgeçleri | ||
12 | Kalman Süzgeçler | ||
13 | Kalman Süzgeçler | ||
14 | Zamanla Değişen Sistemlerin İzlenmesi |
1. Haykin, Adaptive Filter Theory, Prentice Hall, 2002. 2. Sayed, Adaptive Filters, 2008. 3. Farhang-Boroujeny, Signal Processing Techniques for Software Radios, 2010
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 5 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |