GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EEMDR614 SOFT HESAPLAMA Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı bulanık kümeler, bulanık mantık ve bulanık karar vermenin temellerini tanıtmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Emin ŞAHİN


1 Bulanık kümeler ve bulanık mantığın temellerini kavrar.
2 Bulanık kümeler üzerinde işlem yapar
3 Bulanık bilgi temsili ve işlemenin temel bilgisini uygular
4 Bulanık mantık ve yaklaşımsal uslamlamayı uygular
5 Bulanık kural tabanı, bulanıklaştırıcı ve durulaştırıcı kavramlarını tanır
6 Giriş çıkış verisinden bulanık bir sistem tasarlar

Birinci Öğretim


-


-


Bulanık kümeler, üyelik fonksiyonları, bulanık önermeler, bulanık modeller, bulanık değerler, bulanık niceleyicileri, koşullu ve kısıtlı bulanık önermeler , koşullu ve kısıtlı bulanık önermeler çıkarımları, bulanık küme işlemleri, genişletilmiş bulanık kümeler, bulanık ilişki denklemleri, kural tabanı çıkarımı, bulanıklaştırma, çıkarım mekanizmaları, durulaştırma, mamdani ve sugeno bulanık sistem modelleri, bulanık bağıntılar, bulanık fonksiyonlar, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, bilgisayar uygulamaları bilgisine sahip olur.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş- Bulanık sistemler nelerdir
2 Bulanık Kümeler ve Bulanık Kümeler Üzerinde Temel İşlemler-I
3 Bulanık Kümeler ve Bulanık Kümeler Üzerinde Temel İşlemler -II
4 Bulanık Kümeler Üzerinde İleri İşlemler
5 Bulanık İlişkiler ve Genişleme Prensibi
6 Dilsel Değişkenler ve Bulanık Eğer-Öyleyse (If-Then) Kuralları
7 Bulanık Mantık
8 Yaklaşımsal Uslamlama
9 Bulanık Kural Tabanı ve Bulanık Çıkarım Motoru-I
10 Bulanık Kural Tabanı ve Bulanık Çıkarım Motoru-II
11 Bulanıklaştırıcılar ve Durulaştırıcılar
12 Nonlinear Dönüşüm Olarak Bulanık Sistemler
13 Bulanık Sistemlerin Yaklaşım Özellikleri
14 Giriş-çıkış Veri Seti ile Bulanık Sistem Tasarımı

1. A Course in Fuzzy Systems and Control, Li-Xin Wang, Prentice-Hall International Inc. 2. Fuzzy Logic with Engineering Applications, Timothy j. Ross, 3/e, 2010, John Wiley. 3. G. Chen and T. T. Pham, Introduction to Fuzzy Systems, CRC Press, 2006



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 50
Ev Ödevi 2 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 1 27 27
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 131

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 4 3 5 3 3 1
ÖÇ 2 2 4 5
ÖÇ 3 2 3 3 5
ÖÇ 4 2 4 5
ÖÇ 5 4 4 3
ÖÇ 6 5 5 5 2 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek