GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BDR630 SU KİRLİLİĞİ VE BİYOLOJİK ETKİLERİ   Seçmeli Ders Grubu 1 1 5,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin, sucul sistemlerde meydana gelen kirlilik oluşumunun sebeplerini anlamlandırıp ve yorumlayabilmesidir.


Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ERDOĞAN


1 Sucul sistemlerde kirlilik tespiti yapabilir
2 Sitemde kirliliği neden olan etkenleri analiz edebilir.
3 Kirlilik oluşum kaynaklarını tespit edebilir.
4 Kirliliğin sistemde meydana getirdiği ve getirebileceği etkileri belirleyebilir.
5 Sistemdeki organizmalarda meydana gelebilecek etkileri yorumlayabilir.
6 Göl ekolojik durumunun kirlilikten nasıl etkileneceğini anlar.
7 Kirlilik kaynaklarının bertaraf edilmesi hususunda yorum yapabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sucul sistemlerde meydana gelen kirlilik sebeplerinin ve biyolojik organizmalar üzerine etkilerinin öğretilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kirlilik nedir, kirlilik sebepleri ve oluşum şekilleri
2 Kirliliğe neden olan faktörlerin gruplandırılması
3 Farklı kirlilik etmenlerinin belirlenmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi-1
4 Farklı kirlilik etmenlerinin belirlenmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi-2
5 Farklı kirlilik etmenlerinin belirlenmesinde kullanılan yöntemlerin incelenmesi-3
6 Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-fitoplanktonlar, toksin üretiminde değişim komünite yapısı farklılaşması
7 Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-balık türlerinde değişim
8 Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-zooplankton grubunda değişim
9 Biyolojik canlı gruplarında meydana gelen değişimler-makrofit grubunda değişim
10 Kirleticilerin Biyoakümülasyonu besin zincirine etkileri
11 Kirlilik seviyesi kriterlerinin yorumlanması, sınır değerler
12 İklim değişikliğinin kirlilik faktörlerine etkisi
13 Tarımsal faaliyetler ve sucul kirlilik üzerine etkileri
14 Örnek çalışmaların incelenmesi
15 YARIYIL SONU SINAVI

Robert G. Wetzel, Limnoloji-Göl ve Nehir Ekosistemleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 20
Ev Ödevi 2 80
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 4 4
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 2 40
Quiz için Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 3 4 5 4 4 3 5 3 2
ÖÇ 2 5 3 4 5 4 3 3 5 3 2
ÖÇ 3 5 3 4 5 4 3 3 5 3 2
ÖÇ 4 5 3 4 5 4 3 3 5 3 2
ÖÇ 5 5 3 4 5 4 3 3 5 3 2
ÖÇ 6 5 3 4 5 4 3 3 5 3 2
ÖÇ 7 5 3 4 5 4 3 3 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek