Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİY602 | KARŞILAŞTIRMALI ARAKNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu ders öğrencilere akarların sistematiğini, morfolojisini ve biyolojisini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İlgili öğretim üyesi
1 | Öğrenciler, böcekler ve akarlar arasındaki farkı bilir, |
2 | Akarları pratik olarak teşhis etme yeteneği geliştirir |
3 | Akarın temel morfolojik ve fizyolojik ilkelerini bilir |
4 | Akarların takım, familya, cins ve türlerinin ayrılmasında kullanılan morfolojik yapıların önemini anlar |
5 | Bitkilerdeki majör ve minör akar zararlılarını öğrenir |
6 | Entegre akar mücadelesinin temel detaylarını bilir |
7 | Akarlara ve diğer zararlılara karşı biyolojik ajan kullanım yeteneği kazanır |
8 | Biyolojik kontrol ajanlarını yok etmeden ve akarlara dayanıklılık kazandırmadan akarisitlerin akarlara karşı nasıl kullanılacağını öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders tarımda önemli akar türlerinin dış ve iç anatomisine detaylı olarak giriş yapar. Aynı zamanda önemli tarımsal zararlı akarların ve predatör akarların tanımlanmasını sağlar. Ders akar kontrolüne temel girişi sağlar ve kültürel teknikler, biyolojik mücadele ve akarisitleri de içeren entegre akar mücadelesini öğretir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Akar sistematiği ve filogenetik ilişkiler | ||
2 | Dış anatomi (gnathosoma, idiosoma, bacaklar, kıllar) | ||
3 | İç anatomi-I (duyu organları, sinir sistemi, kas sistemi) | ||
4 | İç anatomi-II (prosomal bezler, ağız parçaları, sindirim sistemi, solunum sistemi, boşaltım sistemi, erkek ve dişi üreme sistemi) | ||
5 | Akarlarda üreme (Parthenogenesis ve amphigenesis) ve gelişme (embriyonik ve juvenil) | ||
6 | Akar ekolojisi (ağ örme, hareketi, dağılımı, koloni haline gelmesi, iklim, ışık, tür içi ve türler arası ilişkiler) | ||
7 | Tetranychidae familyasının ve önemli zararlılarının tanımlanması | ||
8 | Eriophyidae familyasının ve önemli zararlılarının tanımlanması | ||
9 | Tenuipalpidae familyasının ve önemli zararlılarının tanımlanması | ||
10 | Acaridae familyasının ve önemli zararlılarının tanımlanması | ||
11 | Phytoseiidae, stigmaeidae vb. predatör familyalarının ve önemli türlerinin tanımlanması | ||
12 | Kültürel metotlar, biyolojik mücadele ajanları ve akarisitler ile entegre akar mücadelesi | ||
13 | Akarisitlerin özellikleri, etki şekli, akarlara karşı etkin kullanımı | ||
14 | Genel tekrar | ||
15 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Spider Mites, Their Biology, Natural Enemies and Control, Helle W. & Sabelis M.W. Mites (Acari) for pest control, Gerson, U Mites Injourious to Economic Plants, Jeppson L.R., Keifer H.,H. & Baker E.W.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Quiz | 3 | 2 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 3 | 60 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 146 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 |